fredag 18 mars 2011

Sanctum

Jajemensan, jag har sett filmen Sanctum. Jag såg den för flera dagar sedan men tyckte att den kunde vara värd en liten recension här i bloggen....eller ja, recension och recension, det är väl kanske och ta i. Ett litet filmtips, kanske man snarare kan säga om mina inlägg som handlar om just film. Att recensera kräver liiiite mer engagemang och framför allt tid. Gillar ni äventyr och spänning, då ska ni se Sanctum. Den handlar om ett gäng grottforskare/äventyrare som forskar i en stor outforskad grotta som jag inte minns namnet på. Hur som helst, allting går inte smärtfritt och ett våldsamt väder uppe på moder jord ställer till det nere i grottan. Grottan vattenfylls snabbt och vägen ut blockeras. Vännerna där nere blir tvungna att hålla samman (trots att det finns vissa konflikter) och kämpa för överlevnad. En del är vana äventyrare och andra mindra vana. Runt varje knut väntar en ny utmaning! Hur det går är väldigt dumt att avslöja här om jag nu lyckas få någon av er intresserade av denna nagelbitare till film. Jag ger den en stark trea, men min kära sambo tyckte den var en ren b-film. Smaken är som baken, som bekant!

4 kommentarer: