tisdag 26 april 2011

Aarg, plocka bort mig från jordens yta!

Här har vi sommarens tunika...eller? NOT! Det var nog den i särklass fulaste tunika jag sett under mina 34 år. Fina kläder i all ära, men ibland förtjänar även dessa mindre fina kläder en plats i min blogg så att jag får uttrycka min avsky;) Jag skulle bara kolla läget på en av webbutikerna på nätet, men fy fasiken vilka kreationer. Jag skulle inte ens ta på denna blusen om de kastade den efter mig. Är det djungeltema eller är det....va fan är det?




Vad har vi här, en klänning med en överdimensionerad ros på magen. Hur snyggt på en skala? För nästan tusen kronor kan du få klä dig i denna från Drama Queen men frågan jag ställer mig är om du verkligen vill det? Tänk dig själv i denna på ett finkalas och när du går hem har rosen alla andra färger än vitt eftersom du stött emot så mycket som fanns på festen. Dessutom är det ett tight fodral så det är bäst du inte är en dag äldre än 20 för att kunna bära upp den. Hur sminkar man sig när man ska ha en sådan här klänning? Antingen gör man en väl synlig sotig look och sätter knallröda läppar till det (vilket talar emot alla sminkregler i världen) allt för att liksom få folk att se personen som bär klänningen istället för rosen. Eller också tonar man ner sminkningen och finner sig i att alla stirrar på magen. Det är bara att välja!
Utanpå-gravid-med-en-ros-klänningen NEJ TACK!!!



Här har vi säsongens byxa som är en blandning av harembyxa och blöjbyxa...med hög midja!
Någon som känner sig shoppingsugen? Själv skulle jag hellre bli bortplockad från jordens yta för ett tag än och bära dessa byxorna. De framkallar kräkningar hos mig. Jag kan inte uttrycka det på annat sätt. Jag mår fysiskt illa!
Att det säljs så här fula kläder i Sverige 2011 har jag svårt att tro




Om det nu är någon som mot förmodan köpt dessa "läckerbitar" så ber jag så hemskt mycket om ursäkt för min brutala ärlighet i förväg, men mitt tycke och smak kan jag inte be om ursäkt för;)



11 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Nej det där var väl inte några kläder som föll mig i smaken, fast en sak undrar jag, hur orkar du bry dig? Och det undrar jag inte som något påhopp utan ärligt...eller orkar är nog fel uttryck...skippa att bry sig, kanske är mer rätt ord. Jag ser det som såhär, det är så mycket runt omkring mig, i min omgivning som skulle kunna påverka mig negativt, men genom det senaste året och tex genom kognitiv beteendeterapi så har jag liksom fått lära mig att inte ägna allt det runt omkring som jag inte gillar, någon energi utan "Go with the flow", vara ekonomisk med min energi och ork, och se det fina i min omgivning. Och den verkliga utmaningen var att vända på det negativa, tex hos grannen som ställer hans cyklar i vägen för oss, på vår yta, och vända det till någon positivt o vara tacksam mot grannen som ger mig tillfälle att öva praktiskt på mina övningar ;-)
    Fast självklart utesluter inte det ena det andra, dvs visst kan man se allt det fina som jag vet att du gör, och ända ägna det som stör en uppmärksamhet... Tja, du fattar kanske vad jag vill få fram... Hur som helst, fula kläder men eg bryr jag mig inte ett skit ;-D
    kram till dig

    SvaraRadera
  2. Hahahah fruktansvärda kläder=)=)
    Jag håller med er men tycker ovanstående är ute lite på fel spår=(
    Kul inlägg tycker jag och förstår att det var lite humor i det från din sida=)Det är väl inte så att du skriver om kläderna för att du retar dig och att det är fula saker som stör dig?
    Du har till och med fått dit en blinkande gubbe i slutet=)=)
    Man kan göra sig kul över sånt som man inte gillar.
    Humor kallas det i min värld=)
    Synd att ovanstående inte verkar förstår skämtet men det är det inte alla som gör. Hon har vaknat på fel sida kanske eller också mår hon inte bra? Hänt något kanske?
    Tack för att jag får läsa din blogg som är rolig, innehåller shoppingtips,
    visar fina bilder och alvarliga frågor=)
    Du kan konsten att variera det du skriver du snöar inte in på något=)=)

    Kram din vän Sandra=)=)

    SvaraRadera
  3. Sandra: Nej jag har inte vaknat på fel sida. Och Nej jag fattade nog inte skämtet och ber om ursäkt om jag upprört dig/er. :-( Förlåt, inte min mening på något vis att skapa dålig stämning!
    Det var bara mina tankar jag uttryckte och jag menade inte att kritisera dig Jennie, hoppas du inte tar det så, jag ville bara visa hur jag såg på saken... Jag trodde att du seriöst var upprörd över kläderna, och fattade som sagt inte att detta var ett skämt. :-(
    kram till er

    SvaraRadera
  4. Hujedamej vilka fula kläder hahhahahaha:) det är svårt att tro att det finns köpare till dessa i vårt avlånga land. Någon har på fullt allvar köpt in dom i tron att de ska säljas. Fult så det förslår och lite kul är det allt då du skriver så roligt hahaha:)


    Ingen fara Caroline om jag känner Jennie rätt så blir hon inte upprörd. Det ska mkt till för det:)Förstår vad du menar oxå Sandra för det var med all säkerhet tänkt som ett skämt. Hoppas det är bra med magen din Sandra. Vi får snart ses tycker jag.
    Kramkramkram Maria

    SvaraRadera
  5. Ah fulaste jag sett på länge!
    Om jag nu ska säga min mening i debatten här så ser jag hela texten som att Jenny har sett några fula kläder och vill göra sig lustig över dom så att det blir ett skoj inlägg helt enkelt. Vi får väl se om bloggägarinnan skriver svaret snart/Kajsa

    SvaraRadera
  6. Hahahahah sjukt kul att du också hittat den där klänningen!! Jag satt och bara gapade när jag såg den. Som fler tydligen gjort, om man ser till kommentarerna på butikens hemsida! Jag tänker mig en kombo av tunikan och brallorna. Kan det bli fulare!!

    Caroline, eftersom jag vet vad du gått igenom, och hur du medvetet förändrat mycket med dig själv efter detta, så förstår jag din kommentar. Dock är det ju så att du är du och Jennie är Jennie. Jennie har nog "råd" att slösa lite energi på att störa sig på fula kläder på en såndär slapp ytlig nivå. Hon bloggar ju med en blandning av yta och djup remember =)Till och med jag anser mig ha tid till sånt här. Det roar mig lite att hitta saker att störa mig lite på ;-) SPeciellt inom mode, kläder, utseende och så vidare. Din kommentar lät nog lite mer än du menade för folk som inte känner dig.

    KRAM PÅ ER BABES

    SvaraRadera
  7. Oj, inlägget skrevs med mycket humor men visst kläderna är skitfula och jag står för det. Jag skrev med glimten i ögat och tanken var hela tiden att göra något kul av att så hemska kläder ens är till försäljning:) Sånt här tycker jag är jättekul,spana på kläder och mode, så det kommer säkert visa sig fler gånger i bloggen! Antingen har jag hittat fina kläder som jag vill köpa eller också har jag hittat de fulaste kläder man kan tänka sig och vill få er att skratta åt min uppgivenhet.
    Caroline, jag blir absolut inte upprörd och jag förstår din tankegång när det gäller att lägga energi på onödiga saker. Det gör vi nämligen alltför ofta i dag och borde ägna oss mer åt att se det positiva och vackra i livet. Helt rätt! Bra också att du vågar uttrycka din åsikt! Även du Sandra! Jag tycker själv att jag är en väldigt positiv människa. Att göra ett sånt här inlägg roar mig och som sagt,
    tanken var ju att det skulle roa er. Som Kiqi säger så tycker även jag om att sitta och titta på senaste nytt inom mode och kläder, inredning mm och ibland håller jag inte med försäljaren, hahaha:)

    Det stämmer som du skriver Maria, det ska mycket till för att uppröra mig:) Jag uppskattar faktiskt att ni alla skriver exakt vad ni tycker och tänker, alla är vi olika och kan lära av varandra!

    Tack Sandra för de fina orden om bloggen. Jag tycker faktiskt det är dags att du och Maria startar era egna bloggar nu:)

    Så Caroline, no hard feelings härifrån!!

    Kram på er alla

    SvaraRadera
  8. Kiqi förresten, hahahahaha:) usch, ja den tunikan och de byxorna KATASTROF!!!
    Jasså du har också sett klänningen, haha! Jag missade helt kommentarerna om den. Ska kolla igen i morgon:)
    Kram vännen, fick du paketet i dag eller? Annars kommer det i morgon

    SvaraRadera
  9. Jag som inte känner Caroline och inte vet vad som hänt i hennes liv tyckte det lät precis som hon sa att det inte skulle vara
    Ett påhopp!
    Jag är nog mer av den typen att jag kan tycka saker men inte alltis skriva det.
    På gott och ont=)
    Jag tycker inte man behöver skriva i någons blogg att man skiter ett stort stycke i det som hon/han skrivit om för det kan man hålla för sig själv. Allt behöver inte sägas även om vi lever i den fria åsiktens samhälle=)=)
    Så resonerade jag och tänk nu sa jag vad jag tyckte=)=)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Jag har också lite svårt att säga vad jag tycker om det inte är bra kritik men jag övar mig;)/Kajsa

    SvaraRadera
  11. Sandra och Kajsa, nej det är inte alltid läge att säga vad man tycker, man får liksom känna av stämningen lite. Det är inte heller lätt att alltid dela med sig av dålig kritik som som du säger Kajsa, så får man öva sig på det:)
    Som bloggare (jag) så får man finna sig i att folk tycker till om det man skriver. Tål man inte det så kanske man ska fundera på varför man skriver blogg! Jag skriver inte alltid vad jag anser på andras bloggar om jag ska vara ärlig men oftast är det direkt ur hjärtat....eller också kanske jag väljer att inte skriva något alls. Det är olika!
    Kraaaaaam på er

    SvaraRadera