torsdag 7 april 2011

Desperado

Jag vill byta boende nu. Sökes: enplans större villa eller radhus, egen tomt och gärna altan/soldäck. Finnes: Lägenhet med två våningar (ett himla bärande på barn, dammsugare, kläder och annat), ingen ballkong när vi går mot vår och sommar (andnöd och värmeslag) och med en jättelång trappa upp till en loftgång för att komma till ytterdörren (för den som vill släpa upp barn, barnvagn, matvaror mm) Trist kök och ful parkett i vardagsrummet á la typisk hyresstandard. En kokande ovanvåning mitt i sommaren där snedtaken känns som värmeelement ovanför dig när du försöker sova. Ja jag vet, jag låter helt desperat. Fullt så illa är det inte men innan detta året är slut hoppas jag att vi bytt bostad.

8 kommentarer:

  1. Förstår dig=)=)
    Hoppas ni hittar nytt innan årets slut
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Av bilderna att dömma tycker jag det verkar fint hos er men trappor kanske inte är kul när man har barn att bära/Kajsa

    SvaraRadera
  3. När ska du visa Lovas rum?
    Ha en bra dag
    Nyfiken i en strut

    SvaraRadera
  4. Sandra, ja det får vi hoppas:)

    Kajsa, nej trappor är inget kul ur många aspekter...i alla fall inte den långa ståltrappan vi har utomhus som vi måste släpa vagnen i varenda gång vi går in och ut.
    Tack för att du tycker här är fint, men tyvärr är det lite begränsat att göra saker eftersom det är en hyresfastighet:( Vissa golv är skitfula och så tvingas man ha det så...inte så kul! Köket känns gammalt.

    Anonym,jo det är tänkt så bara det att jag aldrig får tummarna ur...nu är tyvärr kameran sönder också:( Men det kommer, jag lovar! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag bor också i hyreslägenhet men här är bedrövligt. Jag hade kunnat döda för att få bo i er;)/Kajsa

    SvaraRadera
  6. Njae, den är inte så fin. Det är bra planlösning på den däremot. Ovanvåning med två sovrum och stor toa. Här nere går kök och vardagsrum liksom in i vartannat. Det känns stort och mer öppet....men nej, väggar och golv skulle man kunna fixa samt även ett nyare kök.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Jag säger som Kajsa, att det ser himla nice ut hos er. Men jag förstår definitivt att du inte vill ha trappa, fy! Så hade det inte varit för er trappa och bostadsort, hade jag gärna tagit den.. haha..

    Kram

    SvaraRadera
  8. Tack, Kiqi! Jag kan skicka upp hela huset till Gbg med ett XL-släp...hihi...eller nej, tror inte det funkar riktigt:)
    Kram

    SvaraRadera