onsdag 13 april 2011

Onsdag förmiddag och lite tankar

I morse åkte halva familjen, det vill säga tre personer upp till pappa på sjukhuset i Göteborg. Själv kunde jag inte följa med vilket grämer mig något så enormt. Kanske får jag tillfälle att hämta hem honom till helgen. Som en kompensation tog Per in pappas firmabil på verkstan, tanken är att han ska fixa den inför besiktningen på fredag.
Någon undrade om pappa ligger ensam på sjukhuset men det kan jag säga att han inte gör. I går hade han haft besök av en kompis till min bror som bor i Göteborg. Svärmor ska hälsa på honom och mammas bror som bor i Göteborg ska också hälsa på honom. Han kommer ha fullt upp med att prata med sina besök och vila däremellan.
I går hjälpte jag och syster Josse mamma att putsa deras höga fönster på altanen. Där är fyra långsmala höga fönster, två långa höga dörrkomplex och en ytterdörr med genomgående långsmalt fönster. Tyvärr kunde jag inte komma loss när jag skulle så det slutade med att Josse fick dra det tyngsta lasset. Resultatet blev glasklart och nu kan vårsolen skina på fönsterna bäst den vill.

Den 19 april har jag fått en tid på BVC till Lova, då ska vi se vad den lilla köttbullen väger och hur lång hon har blivit. Intressant!

3 kommentarer:

  1. Det var jag som undrade om han låg själv;)
    Ok vad bra att han inte gör det.
    Tiden går fortare om det kommer några och pratar bort någon timme här och där.
    Kramkramkram Maria

    SvaraRadera
  2. Hoppas att din pappa blir bra!! Skönt att det är så många som besöker honom.

    Visst är det spännande med Bvc, var på 18mån kontroll förra veckan med min lilla höna. Fast så liten är hon inte längre, mätte hela 87.5 cm. Blir inte kallad för 3års kontroll sen, då har det hunnit hända en hel del.Lova har väl redan varit på 18mån kontroll, eller?? Trodde inte man blev kallad vid 2år, har inte vi blivit med våra barn.

    SvaraRadera
  3. Maria, japp exakt! Kram

    Anonym, tack! Jajemensan Lova var på 18 månaders kontrollen för ganska så exakt ett halvår sedan. Nej, man blir inte kallad när barnen är 2 år. Är man nyfiken på längd och vikt så får man ringa och boka tid själv, vilket jag har gjort:)

    SvaraRadera