söndag 24 april 2011

Påskdagen och ute i solen hela dagen lång

Ytterligare en dag i solen är avverkad. Jag får ångest light av att sitta inne en sådan här fin dag så vi gav oss ut. Jag och Lova på ett håll, Per på ett annat. Jag och Lova åkte med mina tvillingsystrar till Älmhult där vi handlade för en planerad grillkväll. Enda problemet - vi glömde köpa själva grillen!?! Johanna och Kim behövde en ny grill och det var förutsättningen för att vi skulle kunna grilla hos dem. Vi handlade allt från marinerade köttbitar till fetaost och sallad, men någon grill, nej, det blev det inte! Komiskt! Vi får ta det i morgon istället, vi har ju handlat all maten. Att vara ute en hel dag gör att man blir ganska trött. Lova också. På grund av detta somnade den lilla älsklingen redan vid 18.00 i soffan. Vi kunde inte hålla henne vaken! Klockan 19.00 vaknade hon och 21.30 la hon sig igen efter en tur i sin elbil och ännu mer utomhusvistelse hemma hos mina föräldrar, men tyvärr tar nu övertröttheten ut sin rätt.
Hon är uppe igen....och hon är INTE glad. Klockan är 22.45.
Någon skön kväll blir det inte att räkna med i dag snarare en gråt- och frustrationskväll, men hon är söt på bilderna i alla fall. Eller vad tycker ni

8 kommentarer:

  1. Så fin hon är lillan. Snýgg kjol:)
    Njut av solen/Kajsa

    SvaraRadera
  2. Hejsvejs ni verkar ha det bra i solen=)=)
    Vi har njuuuuutit av ledigheten och tagit tillvara på dagarna med massor av
    skojigheter=)
    Jag är tröttare nu än med Viran men
    försöker förtränga det=)Somnar lite här och var som på båten ut till Brännö i förgår=)
    Underbara Lova så fin hon är i håret med svans
    Inte så tunt längre eller?
    Bilen i förra inlägget var ju bara så häftig!!!!=)
    Kram Sandra=)

    SvaraRadera
  3. Kajsa, tack snälla:) Hoppas du haft en fin påskhelg

    Sandra,härligt att höra att ni haft en bra påsk med mycket aktiviteter, precis som det ska va:)
    Synd på tröttheten, den är bedövande, jag vet:(
    Hoppas det blir bättre med tiden! Första tiden brukar vara värst ju! Har ni berättat för Elvira? Jo, Lova har fått lite tjockare hår nu..men det är fortfarande hopplöst vissa dagar:( Kramar på er och på lilla magen

    SvaraRadera
  4. Hahaha.. mammahjärnor när de är som bäst. Så många gånger jag glömt det som är det primära i affären. SucK!

    Shit vad långt hår Lova har fått!!!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hahaha, ja precis, så jäkla typiskt. Vi kom på det när vi var halvvägs tillbaka till Osby från Älmhult och orkade inte vända om! En grill liksom, hur kan man glömma något sådant om det är det viktiga? Men jag klandrar syrran för jag visste inte att de skulle köpa ny grill just den dagen. Jag visste att de behövde en ny, men inte just då och där....;)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jo på tal om Lovas hår så har det växt ganska bra på senare tid....förutom i sidorna, hahaha;) Det ser bättre och bättre ut för varje månad. En vacker dag ska hon väl kunna få ett vackert svall hoppas jag;) Men att denna svarthåriga tjockhåriga bebisen med en virvel på bakhuvudet (man kunde tro jag varit otrogen med en hårig italienare, hihi;)) blev blond och tunnhårig, det trodde jag ju inte;)
    Jag såg själv ut som Lova i håret när jag var bebis, mörk, nästan svarthårig och supermycket hår. Jag förblev dock mörk i håret:)

    SvaraRadera
  7. Ja det kommer så säkert! Mama har ju fått liiiiiite hår till slut. Från att inte ha haft något alls typ. Och precis som hos er så såg hon som bebis ut precis som jag gjorde som bebis. Vit, tunnt rakt brunt hår och mörkblå ögon. Det hinner hända en del på 2 år ;-)

    SvaraRadera
  8. Japp säkert!! I dag provade jag att ha min conditioner i hennes hår...och det blev så medgörligt och inget gnäll vid borstning....men tyvärr halkade nästan hårbandet av istället;)
    Alltid är det nåt liksom:(
    Kram

    SvaraRadera