fredag 13 maj 2011

Fredag igen!

Det är fredagkväll och här kommer ett bildcollage med lite av det senaste i lilla busans liv!
Lova testar sina nya gummistövlar från Didriksson. Bakom badcapen finns en liten badanka som älskar att duscha i tid och otid. Att köra vagnen är en ny hobby men att bläddra i sina böcker går också bra;) Undrar ni varför Lova fått på sig en ful tröja med Hello Kitty (som jag tydligt deklarerat att jag inte gillar) så kan jag berätta att det är hennes eget val, en ettårspresent som legat i hennes byrålåda och skräpat tills den en dag fick bli en dagis-tröja...och Lova fick upp ögonen för den. Så är det med den saken!

Gummistövlarna är inget jag kan rekomendera på grund av dålig kvalité. Det kändes precis som om Didriksson bara tänkt att hey, det har ju gått bra för varumärket, låt oss göra ett par gummistövlar till barn av det sämsta jävla gummimaterial vi kan hitta och åker snålskjuts på vårt goda rykte. Givetvis ska de kosta en hundralapp mer än andra stövlar eftersom det är just Didriksson. Nej, det håller inte!! Dessutom försvann en del av loggan på ena sidan av foton ungefär samtidigt som vi packade upp stövlarna ur kartongen. Snålt med reflexer var det också vilket jag tycker är ganska viktigt på en barnstövel.

De åker tillbaka, än så länge är Tretorns stövlar de som imponerat mest på mig!

I dag har Lova sjungit hela dagen "uppe me, uppe me, uppe me med beebanbola"

Översättning "upplev mer, upplev mer, upplev mer med bredbandsbolaget"
Var tror ni hon har lärt sig den? ;)

TREVLIG HELG!!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilka ljuvliga foton! Så roligt att se. Tråkigt med stövlarna, men var de inte för korta i skaftet med? Leia fick ett par snygga korta i stl 22 när hon var liten, men de var med kassa. Nu har Stella dem men hon springer ur dem hela tiden. tappar dem i tid och otid. Måste slänga dem! (Har dock ej hjärta för det riktigt, trots att hon har två andra i samma stl :-o)
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen...nej, de är nog ganska normala i skaftet, men gummit är tunt och eländigt. Loggan försvinner direkt (vilket ska föreställa reflexer) de är skit helt enkelt. Ja, jag vet det är svårt att slänga kläder, skor och annat som kostat lite mer än vanligt, men har hon två till så hade jag inte tvekat. Jag hade kastat direkt eller skänkt till ett barn som kanske kan ha dem. Problemet är ju det att man måste ha dubbelt av sånt. På dagis ska det stå ett par gummistövlar och regnkläder hela tiden (annars hade jag aldrig köpt dessa)
    Hennes röda tretron står på dagis...men jag ska se om jag kan hitta ett par fina rosa tretorn (hon har en rosa jacka i vår) Det är ju lite knäckande om man ska iväg en helg i sommar och det spöregnar och dagis har stängt:(

    Mycket snack kan det bli om sånt här,välfärdsproblem hahaha:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Meeeh vilken jävla skit de tillverkar!
    Måste säga att jag varit nöjd med killarnas tretorn också. Fina kort och så gulligt att hon går och sjunger på låten. Det är väl en reklamlåt?
    I dag ska vi till Liseberg det är en lagom fin dag för det. Vi hoppas på inte för lånag köer.
    Barnen är uppspelta och glada här
    Syns och hörs
    Kramkramkram

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni hade en bra dag, Maria!!
    Japp det är en reklamlåt...de flesta har nog hört den;)
    Kraaaam

    SvaraRadera