tisdag 10 maj 2011

En liten sessa med sin mamma på vift






I dag har vi haft en helt underbar eftermiddag och kväll i Skåne. Vädret har varit kanon och lockat till utomhusvistelse. Jag och Lova tog en promenad förbi sjön och lekparken där vi stannade och gungade, sedan hälsade vi på änderna och fortsatte upp mot Pers verkstad. Innan dess stannade vi för bränslepåfyllning på ICA där Lova fick en banan och smoothie när jag hämtade ut paket. Väl uppe på verkstan ser ni på bilderna nedan vad den lilla hittade på.



Hon fick för sig att fötterna var smutsiga och att även de nya skorna (aldrig förr använda) behövde en uppfräschning. Jag kan väl inte påstå att jag höll med henne, men jag var en trött och ovanligt snäll mamma i dag. Axlarna värker och mattheten i kroppen är alltför påtaglig. Så det blev i det stora hela som Lova önskade. Även hennes pappa gav efter för önskningarna och skjutsade henne på sin städmaskin innan arbetsdagens slut.








I kväll blev vi sugna på grillat, ingen ville förbereda maten i en varm och innestängd lägenhet, så vi ringde mina föräldrar och frågade om det var okej om vi utnyttjade deras trädgård för lite korvgrillning (korv utan bröd för min del) Det visade sig att de tänkt precis samma sak och så handlade vi med oss en dricka och blev sedan bjudna på resten.
En korv fick jag ner sedan tog det stopp. Min matdag i dag har varit katastrof. Jag vågar inte ens gå in på GIs hemsida och lägga in det jag ätit i matdagboken för att jag är rädd att en stor röd blinkande varningslampa kommer visas och mina farhågor besannas! Frukosten var väl okej, det blev ägg och bacon som vanligt.....men sedan urartade lunchen då jag bara hann ta en handfull nötter och lite mörk choklad. Allt för många timmar senare tog jag alltså en tjock grillad korv utan bröd. Hmm, vad säger GI-polisen om detta? Not good! Jaja, sent i kväll räddade jag situationen lite genom att ta en stor bit brieost, en avokado och några skivor rökt skinka. Till det några gröna oliver. Det blev nog en rätt okej lunch (den som aldrig blev mitt på dagen).



Det är så svårt att få till det om man blir det minsta stressad eller om vädret är strålande sol och man helst vill äta ute utan allt för stora ansträngningar i köket.



Just nu sover vår lilla sessa och jag ska ta och packa upp mina paket från posten. Jag har fått ett par fina gummistövlar till Lova och ett par skor åt mig. Bilder kommer senare!







4 kommentarer:

  1. Äntligen kan jag lämna en kommentar till dig=)=)
    Det har varit något tekniskt fel=(
    Super-snygga kläder och skor Lova
    har som vanligt=)
    Vad gör ni i helgen?
    Vi ska köra ner till skåne så är ni
    hemma på söndag så kommer vi på besök=)=)
    Var har du köpt Lovas croccs?
    Fick du mitt mess med länken till thilda tygerna?=)
    Kram&puss Sandra

    SvaraRadera
  2. Ja jag märkte det i eftermiddags när jag var här för att skriva ett inlägg! Å va kul om ni kommer ner hit, ni är såååå välkomna att hälsa på! Vi håller oss hemma på söndag:)
    Lovas skor har jag köpt på www.nicework.nu
    Jag fick din länk och tror nog att jag vet vilka du menar:) Jag har inte kollat än...ska nog hinna med det ikväll:)Köpte du några?
    Vi kan väl höras på söndag förmiddag?
    Kraaaam

    SvaraRadera
  3. Roligt inlägg med bra foton.
    Lilla tjejen är alltid så fin. Motionerar du också till gi?
    //Carina

    SvaraRadera
  4. Carina, tack!!! Motionen blir några promenader med vagn per vecka plus lite annan vardagsmotion...men jag har beslutat mig för att börja på gym:)
    Kram!

    SvaraRadera