fredag 6 maj 2011

Nattliga bekännelser

Godkväll kära läsare, just nu sover ni förmodligen gott, de flesta tenderar göra det klockan två på natten, men inte jag. I går kväll blev det knas då jag nattade Lova klockan 19.30 och somnade själv på kuppen. Klockan 00.30 i natt vaknade jag och var piggast i stan, hopplöst!
GI-dagen har rullat på bra och jag känner mig lite lättare i kläderna, men när jag vägde mig hade jag gått upp två hekto sedan sist!!! Döm om min förvåning, men jag fick ett bra svar inne på GIs hemsida och känner mig nöjd med förklaringen. Förmodligen är det så att min kropp börjar bilda muskler på grund av det höga proteinintaget och muskler väger som bekant mer än fett. Dessutom kan det ta tid för vissa att få igång den där riktiga förbränningen, i synnerhet om man tidigare bantat hårt med pulverdieter och så (precis som jag gjort). Så jag kämpar på, det är inget ansträngande direkt eftersom jag aldrig behöver gå hungrig. Sedan ska jag sluta äta min deciliter bär varje dag för även om bär är nyttigt och uppfriskande i den annars så tunga fettrika kosten, så får man inte glömma att bär innehåller faktiskt både lite fruktos och kolhydrater. Nu får vi ser vad detta ger!

Det blir mycket snack om GI men så ser min underbara värld ut just nu och då blir det mycket koncentration kring det. I övrigt kör jag så att det ryker med fotoutmaningen som ni kan se nedan. Nu tog det dock stopp eftersom morgondagens tema är Här bor jag!
För att kunna visa er var jag bor måste jag i morgon gå ut och fotografera huset från utsidan, foton jag inte har sedan tidigare!

I dag har Lova och jag skänkt 200 kronor av hennes födelsedagspengar till välgörande ändamål, till barncancerfonden! Lova är för liten för att förstå vad hon bidragit med men i framtiden ska hon få vara mer delaktig.

Nähä, om jag skulle ta och hitta tillbaka till sängen och åtminstone försöka sova:) Det bästa med att ligga vaken i ett tyst sovrum är att de bästa tankarna dyker upp, man blir oerhört energisk och kreativ...ända tills man ska ta itu med de bra tankarna i praktiken och inser att de inte var hållbara....men lite kul är det allt.

Godnatt säger jag till er, mina fina läsare!!

5 kommentarer:

  1. Bra av er att skänka till barncancerfonden!
    Det ska nog gå vägen med gi ska du se du verkar helt inne på det du gör:)
    Kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  2. Hej där!
    Åh du är verkligen inspirerande med din GI. Jag kör med på fast jag är inte så duktig som du, dels för att jag itne har koll på hur mkt jag äter (räknar ej, väger ej, skriver ej ner på ngn hemsida) och dels för att ajg äter rätt mkt nötter och bönor...
    Hur som helst. Det där med att skänka Lovas pengar, vilken briljant idé. Har inte kommit på det själv... konstigt nästan! Leia förstår ju absolut vad det innebär. Problemet är bara att de aldrig fått sina pengar som de får när de fyller år, utan dom tar mamman snällt hand om och shoppar upp vid ngt passade tillfälle :-o Tex ngn möbel, cykel eller vad som behövs...
    Nu ska vi till torpet snart, trevlig helg, ser fram emot att få se huset du bor i,
    kram!

    SvaraRadera
  3. Maria, ja det kändes bra att skänka till just barncancerfonden denna gången:)

    Caroline, jo men du är jätteduktig och har gått ner 2 kilo...det är BRA jobbat!!! Jag skriver ner varje kväll på hemsidan vad jag ätit under dagen mest för att ha koll så att det inte spårar ut;) Väger gör jag aldrig, men mäter upp med decilitermått när det gäller yoghurt och keso:)
    Va härligt med en helg på torpet:) I dag har det varit helt underbart väder, i alla fall här i Skåne. Nej, ofta blir det ju som du säger att man använder barnets pengar till något lite dyrare/en större pryl men denna gången kände jag bara att
    Hon har allt och lite till så nu ska jag göra något förnuftigt, haha:)
    På tal om bilderna på vårt hus så får det vänta, Per har nämligen snott med sig...och glömt kameran på sin verkstad. Vi får åka upp dit i morgon och hämta den:) Kram

    SvaraRadera
  4. Barncancerfonden är ett av de få ställe jag också skänkt till=)
    Säger som Mia du är grym med gi och du kommer säkert att bli av med dina sista kilon
    Ta hand om er
    Kram Sandra=)=)

    SvaraRadera
  5. Tack Sandra!!! Sista kilon? Du menar väl mina femtioelva överblivna kilon som sitter som en smäck över lår och rumpa? Usch och tvi för dem!!!
    Du är alldeles för snäll
    Kram vännen

    SvaraRadera