fredag 6 maj 2011

Grillafton

Eftersom vädret i kväll visade sig från sin bästa sida så beslöt vi oss för en grillkväll hos mina föräldrar där Lova kan springa fritt, gunga, åka rutschkana och elbil (det blir enklast så).
Vi handlade kött som marinerades, grönsaker, såser och fetaost men även potatis till dem som äter det...det vill säga alla, utom jag! Jag som aldrig känt sug efter potatis, pasta eller ris sedan jag blev en GI:are kände faktiskt i dag att jag ville ha. Jag stod på mig och struntade i det. Det kommer att vara så här, det kommer att komma hinder, prövningar och frestelser. Det har jag med i beräkningarna.

Lova och Per somnade på studs när vi kom hem och jag njuter av lugnet!

Jag hoppas ni har en fin fredagkväll

6 kommentarer:

  1. Trevligt=)=)
    I går var vi på bar-runda med
    Dannes jobbarkompisar men det fick ett
    snörpligt slut då jag blev jätte illamående=(=(
    Sa till Danne att han kunde stanna kvar och tog taxi hem vid 23
    Kram den gravida=)=)

    SvaraRadera
  2. Så trist Sandra!

    Hej Jennie;) Vi satt bara hemma i går, Malcolm har haft någon form av magsjuka fast bara han inte Henry. Jag tror det är något han ätit bara.
    Vi spelade poker jag och Henke när ungarna lagt sig och så blev det som vanligt för mycket av det goda. Jag hade gjort en lasagne och sedan blev det glass till efterrätt:)
    Kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  3. Och i dag gör vi inte ett skit av värde;)
    Vi ska se film nu, haha
    Mia

    SvaraRadera
  4. Sandra, ja så typiskt att det blev tidig hemfärd i går kväll:( Tyvärr är det ju så som gravid,man vet inte riktigt hur man mår från timme till timme...om man inte har en riktig toppengraviditet...men det vet jag ingenting om,haha;)

    Maria, stackars Malcolms mage:( Hoppas det blir bra snabbt! Lasagne kan man äta sig däst av, det ska gudarna veta;)Hoppas filmen var bra i kväll

    Kramar på er

    SvaraRadera
  5. Mmmm gott med grillat! Och härligt att besöka dina föräldrar så Lova kan springa och leka fritt! :-)
    Vi har med grillat hela helgen på torpet. Och en macka har nog aldrig sett godare ut i hela mitt liv, än vad den gjorde där ute, Stellas halvätna macka med kaviar. Det gog emot att slänga den och inte käka upp den... Men jag klarade det. Fast jag har ätit så mkt så jag går nog inte ner ngt...
    Har du minskat ngt mer? Jag vägde ett halv kg mindre i morse än förra v... inte så mkt!
    kram!

    SvaraRadera
  6. Caroline, sammanlagt har jag gått ner 1,5 kg tror jag om jag nu räknat rätt för jag gick ju upp två hekto med en gång då jag vägde mig. Jag ska sluta väga mig nu och bara njuta av den känslan när kläderna blir mer och mer lösa på kroppen. Nej, det är inga snabba förändringar, det har man ju förstått! Det är mer en livstil som ger resultat på sikt och varaktiga resultat, tror jag. Däremot har jag NU märkt av det du märkte av i början, huvudvärk och matthet i kroppen! Känner du fortfarande det?
    Sen har jag inte motionerat som jag ska heller trots nya dojjer;) Jag går men inte i rask takt, jag har blivit en riktig livsnjutare i solen...jag tar mig fram som en snigel, typ...och då ger det inte så mycket heller! Jag måste bättra mig där!!!

    I bland har jag också känslan av att jag äter för mycket. Jag behöver ju aldrig gå hungrig. Du sa att du känt hunger nån gång va?
    Svårt det här med hur mkt man kan/bör äta:(
    På bilderna ser det ut som rejäla portioner för en pers. Det får inte bli för lite heller för då blir det fel på det hållet!! Jag orkar inte hålla på och väga och så...

    Grilla är perfekt...bara strunta i potatisen och sedan njuta av allt de andra!
    Kraaaaam och KÄMPA PÅ :)

    SvaraRadera