söndag 15 maj 2011

Tack och lov för att den dimper ner...och denna gång med en gåva till på köpet!

Jag älskar ju som bekant tidningen Mama och varenda gång den kommer i min brevlåda blir jag barnsligt förtjust och går med lätta steg från brevlådan till vår ytterdörr. När jag väl tar tiden att sätta mig med den så vill jag läsa från pärm till pärm. Jag missar inte en endaste rad! Senast jag teckande ny prenumeration fick jag en biobiljett på köpet vilket inte var helt fel. Jag tror det blir syrran och jag som ska gå och se Pirates of the Caribbean 4 på bio i dagarna. I alla fall snackade vi lite löst om det i går när vi träffades med barnen. Hilma och Lova hade pusskalas, tittade på Astrid Lindgrens filmer och låtsas-sov i Josses säng. Rätt som det var blev de akut dåliga i magen...båda två....och fyllde en varsin blöja. Jag ska inte gå in närmare på detaljer men det luktade inte friskt om jag säger så. Någon timme senare fyllde Hilma en ny blöja. Josse och jag spritade våra händer och så åkte Lova och jag hem. Något mer hände inte. I dag har jag inte hört av syster så jag tror att allt är okej. Kanske var det något olämpligt som de åt.
Magåkommer kan vi vara utan nu, känner jag!
Pusskalaset och de vänskapliga kramarna mellan kusinerna hamnade via Josses Iphone direkt in på Facebook. Ni som har tillgång till Josses sida bör ta och kika in på de bilderna. Jag däremot fick dem i min mobil men hittar givetvis inte sladden som behövs för att föra över dem i datorn!

4 kommentarer:

  1. Jag köper som du vet tidningen i lösnummer=)=)
    Gillar den oxå.
    Kanske ska teckna pren. nu när man får biobiljett=)
    Jag vill oxå se Pirates o f c=)
    men jag får nog locka med nån annan än
    Danne för ahn gillar inte de filmerna
    Kram Sandra=)

    SvaraRadera
  2. Fan att du inte bor här för då hade du kunnat hänga med oss till bion:)
    Det var ett tag sedan jag teckande men kolla för de kan ha erbjudandet kvar!!
    Kram vännen

    SvaraRadera
  3. Jaaaa faaaaaan meeeed=)=)

    SvaraRadera