onsdag 15 juni 2011

En lat och ledig onsdag

I morse när jag och Lova kom ut från vårt sovrum mötte kylan oss. Lovas sovrumsdörr var öppen och där inne hade vi glömt stänga ett fönster som stod på vid gavel.

- Jag fryser...mamma fryser med, sa Lova!

Med varma morgonrockar gick vi ned till köket och fixade frukosten. Smörgås med kalkon, ett glas mjölk och ett äpple till Lova. Ägg och bacon till mig, trots att det står mig upp i halsen numera. Rätt som det var hör jag hur en nyckel sätts i vårt lås på ytterdörren....Per klampar in. Det visar sig att klockan är liiiiite mer än vad man skulle kunna tänka sig....nämligen 12 mitt på dagen! Per har lunch! Jag och Lova har sovit tätt intill varandra i vår dubbelsäng till klockan 12 mitt på ljusa dagen. Inget har stört oss, inte ens dagsljuset. Visst, jag vet att jag har vaknat upp med jämna mellanrum och försäkrat mig om att Lova ligger brevid mig och inte har gått ner till undervåningen. Någon gång vaknade Lova och frågade efter täcket, men på det hela taget sov vi som två utslagna. Det var en telefonsignal som väckte oss, tack och lov för det!
I dag är en ledig dag, en ledig dag som är väldigt välkommen. I dag ska jag städa, ringa och skälla på vår hyresvärd, duscha Lova och få iväg två brev på posten. Jag ska tvätta kläder, städa ur kylskåpet och cykla en runda med Lova....mest för motionens skull, men även för att hon älskar att åka bak på cykeln som ni vet;)

I går morse vaknade jag med ont i ryggen. Jag tryckte i mig tre värktabletter och la mig en halvtimme i massagestolen på jobbet. Ni vet en sån där stol i skin som knådar en från nacken och ner till hälarna. Jag knappade in 2 x 15 minuter klassisk massage och slöt ögonen. Det gjorde underverk för ryggen.

Nähä nu är det slut på latfasonerna, dags att sätta igång med dagens sysslor.

Ha en bra onsdag!

5 kommentarer:

  1. Oj, 12? Hjälp, här sov vi till 7.45 på vår lediga onsdag och jag tyckte det var så skönt att vi fick sova så länge! :)

    Hoppas ni får en fortsatt skön ledig dag!

    Kram Elin och Noel

    SvaraRadera
  2. 12 är fanimej inte illa;)Inte massage på jobbet heller även om det är i en stol!
    Kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  3. Underbar läsning om allt utom ägg och baconen...
    HUGA jag har lagt ner det och äter grova flingor och grovt bröd,
    Sov gott fina du!!
    KRAM!

    SvaraRadera
  4. 12!?!?!?! Är ni inte kloka=)=)
    Gud va skönt ändå=)
    Önskar att jag kunde göra det
    men Viran är pigg på morgon=(
    Hon raserar hela lägenheten om jag
    inte går upp.
    Hoppas ryggen är bättre
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Elin, Maria och Sandra...hahah, ja lite pinsamt är det att vi sov så länge...min tvååring är redan en tonåring och hennes mamma verkar ha stagnerat i det stadiet;)

    Elin, jasså ni hade också enledig dag? Det är inte helt fel:)

    Caroline, tack...jo jag kan bara tänka mig vad du anser om ägg och bacon, haha;)

    Kram till er alla

    SvaraRadera