fredag 3 juni 2011

Gassande sol, mjukglass och bad i poolen!

Mamma titta, jag har en jätteglass som jag knappt orkar hålla i och än mindre äta upp, men kul är det!



Leon, move your as för här kommer tjejerna!



Helgen började på det mest överjävliga sätt ni kan tänka er. Jag varken kan, vill eller orkar skriva om det här. Det är en del av livet och det tröttar ut! I dag spenderade jag och Lova massor med tid med syster Johanna, Ebba och Agnes. Först satt vi på torget och tittade på våra söta barn när de åt glass och badade fötterna i brunnen/vattenspelet mitt på torget. Lova hade glass precis överallt, men så var det ju heller inte den lilla glassen hon fick av kusin Ebba;) Därefter åkte vi hem till Johanna och hennes granne Anna. Där såg vi på när sötnosarna badade i Annas son Leons pool, medan vi vuxna snackade strunt och solade våra bleka armar och ben! Lova fick bada i långarmad klänning på grund av soleksemet, men det gick bra i alla fall en stund tills den var totalt genomblöt. Då var det inte så kul längre och vi fick låna den minsta t-shirt Johanna kunde hitta. Väl hemma igen var det någon som var både kinkig och övertrött. Det blev några avsnitt Pingu på tv för att varva ner och sedan somnade den lilla glassomanen gott i sin säng. Med en napp i munnen och en i handen. Jag sneglar på en Wallander film som jag har sett alltför många gånger samtidigt som jag bloggar detta inlägg. Bilmekanikern har däckat på soffan!






2 kommentarer:

  1. Hoppas att saker och ting är bättre nu. Härliga bilder på barnen:)Skönt med sol!
    Kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  2. Tack vännen, allt är bra igen!
    Kram på dig

    SvaraRadera