söndag 26 juni 2011

I kväll bakades det....

kladdkakemuffins! De hamnade dock i frysen för framtida spontana fikadejter.


Här kommer receptet om någon blir sugen!

För att göra 12-15 stycken normalstora muffins behöver du:

100 gram margarin

2 ägg

2 1/2 dl socker
1 1/2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl mjöl
1/2 tsk bakpulver

Smält margarinet som du sedan låter svalna. Vispa ägg och socker poröst!
Blanda i de torra ingredienserna och rör ihop till en jämn smet.
Häll upp i formar
Grädda lågt ner i ugnen i 8 minuter
Sikta gärna lite florsocker över dem när de svalnat lite...precis som man gör på kladdkakan!

Busenkelt:)

Servera med vaniljglass och rårörda hallon eller jordgubbar

5 kommentarer:

  1. Mmmm så gott! Fast om jag bakar dem så äter jag nog alldeles för många själv, så jag vågar inte riktigt! Jag har typ frossat i bakverk över helgen nu, eftersom jag tänkte äta lite gi så man fick passa på...:-p
    kram till dig

    SvaraRadera
  2. Hahaha, de var svåra att låta bli, men jag lyckades denna gång... Tänkte på mina stackars gäster som kommer hit och inte får någon fika för att jag kränger dem lika snabbt som de är bakade! Det funkade!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Mums va gott
    //Carina

    SvaraRadera
  4. Jag hade mölat i mig tio stycken på en gång!
    Det är något fel på mig när det kommer till kakor:(
    Kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  5. Hahahaha, neeeejdå det är inget fel på dig;)

    SvaraRadera