tisdag 28 juni 2011

Nej mamma, jag äter godis!

I förmiddags stod jag i duschen. Lova tittade på Bollibompa och lekte med sina ponnyhästar. Ett tag tyckte jag det var lite väl tyst, jag stängde av vattnet och kallade på Lova

- Kom Lova!

Till svar fick jag något mycket oväntat

- Nej mamma, jag äter godis!

När jag kom ut i vardagsrummet visade det sig att den lilla bushönan hade hittat en halvfull tablettask någonstans....förmodligen under soffan! Hon såg väldans nöjd ut med sitt fynd så jag hade inte mage att ta den ifrån henne.
Detta är inte den enda roliga spontana meningen som kommit ur hennes mun på sistone. Även när hon spontant ska återberätta saker som hänt under dagen kan det ibland bli jättekul. I dag satte hennes moster Josse upp en hästsvans på henne och nu ikväll berättade hon för mig

- Josse hästnasva Jojje hår...kamma Jojje hår

(Jojje är hennes eget ord för Lova...men ibland säger hon Lova också numera;))

När jag kom hem från jobbet ikväll hade hon somnat på soffan och Per satt brevid. När jag tog upp henne för att lägga henne i sin säng kände jag att hon var som en kokplatta:( Febern var ett faktum. Det blev en alvedon supp under högljudda protester. Till min glädje drack hon bra med vatten och när hon svalnat av somnade hon om. Tack och lov! Frågan är nu - hur blir morgondagen? Vad var detta?

Min fina lilla tjej, hon är inte ofta sjuk!

2 kommentarer:

  1. Hahaha va gulligt! Åh men febern kan man vara utan nu i sommartider. Inte kul:(
    Kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  2. Precis feber kan vi vara utan...
    Jag kollade det med bilderna men tror inte att det gällde alla utan bara den största! Fotoböckerna var det 30 procent på nu:)
    Kramar på dig

    SvaraRadera