torsdag 14 juli 2011

Skräplitteratur, jordgubbar och ett evigt regnande över Skåne


Virkade jordgubbar som någon ambitiös person pysslat med! Härligt!
Bild lånad från www.ingapyssel.blogspot.com

Här sitter jag inomhus med en Plaza Kvinna i min famn...ja, inte just nu för nu har jag datorn i min famn...men alldeles nyss! Vädret är katastrof, förutom att det regnar så är det höstkyla i luften. Till Plaza Kvinna fick man denna gången en dvd, Sommaren med Göran.

Givetvis hade Per redan sett den vilket innebär att jag inte kan se den ikväll. Jag får spara den till i helgen. I dag bestämdes det också att jag och Jannika ska gå på bio nästa söndag och se Julias ögon. Hoppas den är sevärd.

Plaza Kvinna var ingenting för mig, jag bläddrade sida efter sida efter någon intressant artikel men hela jävla (ursäkta min svenska) tidningen var full av reklam och modevisning. Visst, kläderna och modereportagen var jättefina, men jag tycker ändå att en bra tidning ska innehålla i alla fall två intressanta artiklar. Är inte det vad man kan förvänta sig få för en femtiolapp, eller i detta fallet sextio kronor (den var något dyrare i och med dvd:n) Man får ju en hel pocketbok för samma summa! I min favorittidning Mama finns alltid något intressant att läsa. I Plaza Kvinna fanns en artikel vad jag kunde se. Den handlade om Dålig självkänsla. Visst, helt okej, där har de tagit hjälp av en psykolog med inriktning på kongnitiv beteendepsykologi och en livscoach. Artikeln var bra skriven, men lämnar en del frågetecken efter sig!


Jag slängde tidningen i högen....med tidningar! Jag satte mig här på datorn i stället. Snart ska jag öppna paket. Mina Hunter gummistövlar har kommit, men även två par gummistövlar till Lova från Tretron....fyndade på http://www.sportamore.se/ där de just nu rear lite av varje. Eftersom jag gillar Tretorns stövlar till barn tog jag ett par i en storlek större till Lova. Nu har hon gummistövlar för en bra tid framöver. Både hemma och till dagis. Dessutom har jag fått min fina Marimekkoskål i klarglas och ska visa er bilder så småningom.

Per hade förberett jordgubbar och glass till mig ikväll, det stod färdigt när jag kom hem.

Det tackar jag för! Jag får nämligen aldrig nog av jordgubbar...jag äter tills det nästan sprutar ur öronen på mig! Jordgubbar med glass, jordgubbar med mjölk, jordgubbar doppade i smällt mörk choklad, jordgubbar med grädde (även om de gångerna är lätträknade då jag inte är någon fantast av grädde) Jag är faktiskt riktigt orolig att jag ska vakna upp en morgon och se en jordgubbe i spegeln. Kanske inte så förvånade, men ganska jobbigt att hantera;)


På städfronten har jag inte hunnit med särskilt mycket i dag och är rent ut sagt besviken på mig själv. Jag borde ha tvättat golven här! Några maskiner tvätt hann jag dock med.

5 kommentarer:

  1. Jag gjorde supersmarriga jordgubbspajer idag. Paj med tofuline vanilj"glass. Skulle ha plockat gubbarna själv men det j*dra regnandet satte stopp för det. :)

    Jag håller med dig, tidningar med en massa reklam är inget kul. Jag älskar Lantliv, slukar tidningen så fort den dimper ner i lådan.

    Smart att beställa ett par större stövlar åt Lova på en gång. Ibland kan jag också få för mig att göra så.

    Sov så gott! Kram

    SvaraRadera
  2. Å du shoppar vidare du=)
    Längtar efter bilderna
    nyfiken som jag e=)
    Kram SandraPanda

    SvaraRadera
  3. Sv: Den ligger ute på Tradera: http://www.tradera.com/Helt-NY-skaljacka-fran-Polarn-o-Pyret-POP-P-O-P-strl-98--auktion_302818_135975279

    Det är bara att buda på :-) kram!

    SvaraRadera
  4. Okidoki, då ska jag kolla det....
    Kram

    SvaraRadera
  5. Sandra R,jordgubbspaj ska inte underskattas eller glömmas av..kanske blir det rent av pajer med jordgubbar till min födelsedag i veckan som kommer:)
    Lantliv har jag inte testat..ännu! Ja läser det mesta i tidningsväg...jag är en tidnings- och boktok långt ut i fingerspetsarna;)

    Sandra,nu har du bilderna...om än lite mörka och trista, sorry! Lovas stövlar får du se en annan gång...

    Kram!

    SvaraRadera