måndag 15 augusti 2011

Ha-begäret vill inte släppa sitt grepp om mig!

När man kollar runt på nätets alla webbutiker blir man onekligen sugen på både det ena och det andra i inredningsväg. Som ni vet går svart/vitt hem hos mig. Därför hade gärna dessa koppar fått trängas med mina andra svart/vita koppar....men frågan som jag ställer mig just nu.....hur många koppar behöver man innan kopparieras....eller rent av förvandlas till en kopp själv?
Nja, jag får nog ta mig en rejäl funderare på detta!


Å mormorsfiltar, hur snygga? Skitsnygga! Denna kostar 2000 kronor och det känns magstarkt därför löste jag problemet genom att be svärmor virka en liknande till Lova. Det bästa av allt är att Lova ska få den i julklapp. Det innebär i sin tur att jag slipper öppna min plånbok!
Till jul kommer Lova kunna värma sig i en mormorsfilt som denna på bilden och om cirka 25 år så är det kanske hennes barn som värmer sig i den!?! Sånt gillas!




9 kommentarer:

  1. Man kan inte få för många koppar/muggar! Jag älskar också dem, ser framför mig att skåpen innehåller många muggar i olika stilar. Att bara ha samma sort gör mig trött. Lite variation ska det vara.

    Vilken bra julklapp! Lapptäcksplädar är underbart vackra.

    Kul att min blogg inspirerar dig. Det är längesen jag var i Forsakar, min farmor är därifrån. All natur är vacker men jag tycker att min del av Sverige, och Skåne, är oändligt vacker. :) Hoppas du kan få Per med dig på en tur.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fina koppar och filt. Jag hade en sån en gång i tiden men tror jag kastade. Sånt kan jag ångra men även om vi har hus får man bara plats med det som används här och nu. Mina flickor har tagit hela källaren till sitt
    //Carina

    SvaraRadera
  3. Ja, mormorsrutefiltar är så himla fina!! Jag har en som jag virkat på i flera år eftersom jag bara använder restgarn av en viss typ som jag stickar rätt mycket med. När jag får över av det garnet lägger jag det i en speciell påse som jag sen virkar mormorsrutor av. Filten är inte särskilt stor än, som en liten babyfilt typ - men den växer sakta men säkert.

    SvaraRadera
  4. Å vilka fina koppar. Hade lätt kunnat köpa dom till mitt kök! Mormorsfiltar är inte min grej och absolut inte till pojkarna för de hade inte uppskattat dom. I så fall skulle jag och Henke kunna ha en hängande över en stol i sovrummet men det känns liksom malplacerat i vår övriga inredning. Vad tror du om det i vår lägenhet?
    Kramkramkram

    SvaraRadera
  5. Även jag virkar på en som jag hållit på med sen jag födde barn för tre år sen. Min är snart klar.Min flicka ska få den i födelsedagspresent nästa månad.

    Underbar blogg med mycket kul att läsa
    Marina!

    SvaraRadera
  6. Sandra R, jasså du vill blanda koppar...lite kul...jag är av den typen att alla muggar ska vara, kanske inte samma sort, men i samma färger, det är viktigt för mig:) Jag älskar när det ser enheligt ut! Det får inte va för mycket prylar och smått hemma hos mig då får jag en lättare variant av panik;)

    Ingen tvekan om att mormorsfiltar är populära:)

    Thepas, jag kan tänka mig att du har en sådan filt på gång:)Du får visa mästerverket i din blogg sen! Virkar du till försäljning också?

    Maria, nja..nej du har nog rätt, en färgglad filt som denna skulle kanske inte göra sig hos er...fast har du den i grå/svart/vitt som jag såg på ett ställe (skitsnygg) så hade du kunnat ha den varsom, anser jag! Jag vet ju hur gärna du vill hålla dig till dessa tre färger:) Du är som jag;) hahaha! Men som jag skrev om tidigare så har jag mycket rött på ovanvåningen, både på toa och på Lovas rum:)

    Marina, tack för att du vill läsa min blogg:)Så himla kul med nya namn som dyker upp...men du har ingen egen blogg?

    Kram på er alla

    SvaraRadera
  7. Carina,missade ju svara på din kommentar!Så himla synd att din är slängd:( Virka en ny kanske? Kram

    SvaraRadera
  8. Väldigt snygga koppar, och otroligt mysig filt. Vad avis jag blir på Lova som ska få en. Skulle heller aldrig lägga de pengarna på en filt oavsett hur fin, myhsig eller charmig den är :P

    SvaraRadera
  9. Nej, det är en alldeles för stor summa...för en filt liksom :0 Jag hade nog känt mig väldigt lurad om jag köpt den...

    SvaraRadera