torsdag 4 augusti 2011

Liten kallpratar!

Hej allla soffliggare där ute, Lova här! I dag har jag som vanligt varit på dagis. Hilma och jag har röjt rundor och lekt på gården. Dagispersonalen blir helt yra i bollen när vi sätter i gång. Det här med att sitta stilla och njuta av lugnet tycker vi är en överdrift. Som ni ser på bilden ovan så lyckas jag vissa kvällar övertala mamma om att få glass. Det är supergott!
I kväll är jag hos mormor och morfar. Jag ska hänga med mormor på promenad hem till gammelmormor Gunhild. Hos Gunhild får man kakor, men det är nyttiga hemmagjorda skorpor så även mamma tycker det är ok. Mamma ska blogga, betala in några räkningar, läsa i sina nya tidningar och svara på mail. Pappa bakar pizza!


Ja, mamma hon läser tidningar hon!




Jag har annat som jag tycker är mer intressant som exempelvis denna boken. Mamma och jag räknar och lär oss vad olika färger heter. Jag kan räkna till tio men ibland blir det i fel ordning. Färger är jag också bra på men jag har lite svårt att skilja på rött och grönt....det heter ju nästan samma! Ofta blir det grött och rönt...men mamma tycker jag är duktig.


I kväll har jag titat på Fåret Shaun hemma hos mormor och i helgen ska vi åka till djurparken!




Puss&Kram Lova






5 kommentarer:

  1. "Grött och rönt", hur söt får man vara? Haha!
    Jimmy blev om möjligen ännu mer kär i den lilla sötnosen :).
    Hoppas att allt annars är bra med dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Lova!
    Vd söt du är, och duktig på att räkna! Men, är inte din mamma ledig ngt i sommar? Läser att du är på dagis, vårt dagis har stängt v 28-31, så tur att vi har semester :-)
    Sov gott sötnos!
    kram

    SvaraRadera
  3. Tack Jannika, Jimmy kan få passa henne en helg om han vill;) hihihi.....
    Jodå allt är bra, hoppas ni också har det bra!
    Snart måste vi kolla in bion i K-stad igen...
    Kram på er

    Caroline, tack vännen!! Även Lovas dagis är semesterstängt, men ett i byn har öppet för alla "sommarbarn"
    Nej, ingen semseter än, men det kommer...
    Ta hand om er
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Sötaste Lova vad roligt att läsa hur du har det:)Det ör gott med glass det tycker Malcolm och Henry oxå! Inte lätt med rött och grönt.
    Puss lilla gumman från tant Maria i Göteborg

    SvaraRadera
  5. Kan tänka mig att de båda buskillarna i Göteborg älskar glass de också:)
    Pussa och krama dem från oss

    SvaraRadera