lördag 6 augusti 2011

När mannen i huset får för sig att städa - då tryter tålamodet!

För första gången på ett fem år långt förhållande fick min kära sambo för sig att dammsuga mattan under soffbordet. Han tyckte sedan det var så kul så att han tog resten av lägenheten också. Meeeeh, man tackar! I cirka två tredjedelar av de fem åren har jag argumenterat och pratat mig varm för det positiva med att skaffa en ny dammsugare men aldrig kommit mig för att köpa en. Vår är inte bra, tro mig! Sambon har inte brytt sig något nämnvärt då det inte är han som städar.

- Den duger väl fint?

tycker han och sedan byter vi samtalsämne. Eller

- Den är ju ganska ny, vad är felet på den?

Ja så har det låtit hemma hos oss. I fem år! Fram tills i dag faktiskt då det gick upp för sambon vilken skit jag städar med. Jag fick ett mess där det stod

Jag för över tretusen till dig. Köp en dammsugare!

Man baxnar!!!!

5 kommentarer:

  1. Så jävla typiskt karlar:(
    Hoppas allt är bra med er annars.Fullt upp på jobbet eller? Jag börjar jobba i morgon igen:(Kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  2. Hahhah, ja ellerhur? Jo allt är bra! Med er också? Jaha, då börjar vardagen igen? Hur känns det? Kram vännen

    SvaraRadera
  3. Jag skulle säga som Maria. Väldigt typiskt män! Bra att han hade förstånd att betala den.
    //Carina

    SvaraRadera
  4. Hahahaha=)=)=)
    Vad blev det för dammsugare då?
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. En Electrolux ultra one...något...hette den! Den hade fått Bäst i test av Råd och Rön, enligt Per!

    SvaraRadera