måndag 19 september 2011

Det perfekta inlägget

Jag satt just och läste tillbaka i bloggen och konstaterade att mina stavfel och meningsbyggnadsfel är underbara....om man nu kan släppa det faktum att inget inlägg blir perfekt! Och det kan jag (det är också därför jag ofta börjar meningar med och) Ni vet, om jag skulle sträva efter det perfekta inlägget så hade det inte blivit ett enda inlägg publicerat här. Jag skulle haft enorm ångest innan jag postade det....och således skulle ni haft mindre och läsa.
Vilket föredrar ni?

Vet ni vad lilla Lova säger till mig varje kväll när jag nattar henne?

Godnatt älskling

Det är ord som värmer hjärtat upp i temperaturer som gör att det aldrig mer kan frysa till is.
Jag har skrivit det innan, jag skiriver det igen - vad vore livet utan barnen?

En kväll i veckan som gick var Lova ovanligt pigg. Hon höll sig vaken till elva och under den tiden jag försökte få henne att somna i vår säng (tillsammans med mig) fick jag höra både det ena och det andra. Jag brast ut i ett hysteriskt skratt när hon sa

- Älskling, vet du vad....

Givetvis underlättade det inte situationen. Hon satte sig upp i sängen och fnittrade, glad över att ha fått mamma att skratta så mycket. Sova? Varför ska man sova när man kan vara uppe och skratta med mamma? Älskling, vet du vad.....är en sådan fras som jag använder när jag verkligen vill att hon lyssnar på mig. Jag sätter mig till och med ner på huk och möter hennes blick. Klart som korvspad att hon har snappat upp den:)

7 kommentarer:

  1. För mig får du gärna skriva hur många fel du vill jag märker inte det;)Det roliga är att du skriver tycker jag:)
    Åh gulleLova så mysig hon är
    Kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  2. Meeeh du skriver väl inte
    illa? Du skriver läsligt
    och det räcker långt=)
    Fina Lova=) Kärleken mellan
    barn och vuxna är oslagbar=)
    Viran får också såna infall
    att hon ska säga "jag älskar
    dig" och så. Jag skickade
    in mina handlingar i går och
    håll tummar och tår nu=)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Jag tycker din blogg är kanon som den är och blir lika glad för varje nytt inlägg. Ändra inget om jag får säga min mening
    //Carina

    SvaraRadera
  4. Jag gillar ditt sätt att skriva. Det är lätt att hänga med och leva sig in en smula i händelserna.

    SvaraRadera
  5. Jag upplever att du skriver bra mycket bra faktiskt. Med tanke på all text du får ner så är det väldigt få fel. Hellre fler inlägg än perfekta felfria inlägg precis som du säger/Kajsa

    SvaraRadera
  6. Ditt skrivande är det absolut inte fel på Jennie! Punkt, utropstecken, stora bokstäver på rätt ställen och styckesindelningar förekommer = en korrekt text. Dessutom blir dina texter underbara då Du förmedlar så mycket känsla genom ditt skrivande.

    Men Jag förstår hur Du känner, vet själv då Jag ville ha till de ultimata inläggen som skulle få folk att ramla av stolen och kalla mig för Osbys främsta skribent, haha. Man vill förmedla så mycket med sina inlägg vilket som skapar en liten lätt ångest då man är rädd för att folk bara ska tycka att allt man skriver är meningslöst kraffs.

    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Det verkar som om ni tycker att jag ska skriva på;) Och det gör jag så gärna!
    Tack för fina komplimanger, men ni är som vanligt lite för snälla!
    Kram på er

    SvaraRadera