tisdag 20 september 2011

Hönan får nya kläder!

Dagen har varit sorglig och jag fick tidigt ta emot ett samtal som jag önskar att jag sluppit ta emot. Inte av egoistiska skäl utan för att det hela var så pass sorgligt att ingen borde behöva uppleva det. Det finns människor som jag i dag skänker en extra tanke. Det gör ont, det gör det!

Som tur är fick jag annat att tänka på i kväll. Jag varit på Pomp De Lux party hos syster Johanna. Det var bra uppslutning och trevlig stämning. Många fina tjejer, en del med barnen vid sin sida, kom. Vi åt, drack och shoppade. Jag tror faktiskt de flesta handlade något. Kläderna är helt underbara och färgerna fantastiska. Jag hade svårt att bestämma mig och framför allt att begränsa mig. Notan blev som vanligt för hög! Klänningen ni ser i bild ovan köpte jag åt Lova och till den två par strumpbyxor i randigt och prickigt som ni ser längre ner i inlägget.



Tunikan i bild är bra mycket snyggare i verkligheten med supersöta detaljer som fyrkantiga knappar fram och samma knappar hela vägen baktill så att den är lite som en förklädesmodell.
Denna tunikan, en mörk jeanskjol och strumpbyxorna nedan tror jag kan bli en höstfavorit....så Lova fick den också!







Denna jumpsuiten fast i en ljus petrol färg köptes också i stl 98 så att hon kan ha den hela sommaren nästa år också. Nu på hösten sätter man en långärmad tröja under som på bilden, men till sommaren bärs den som den är....mot små bruna barnarmar! Så snyggt!

Nu när jag ser den i denna färgen (purple dust) så vill jag givetvis ha den också....men nej, minsann. Det är inte bara hönan som behöver nya kläder även hennes mamma behöver något nytt!







4 kommentarer:

  1. Så söta kläder Lova har fått. Kanske får vi se dom på?
    //Carina

    SvaraRadera
  2. Snygga kläder=)
    Kommer passa fint på
    prinsessan=)
    Tråkigt att höra
    att din dag i går
    verkade vara jobbig=(
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Carina, en liten manekängvisning får det bli när jag har fått kläderna:)

    SvaraRadera