måndag 12 september 2011

Trött både i kropp och knopp!

Här har vi mannen bakom Ikea, Ingvar Kamprad! Jag håller honom ansvarig för det faktum att jag åker till Ikea flera gånger i månaden trots att jag egentligen inte behöver något! Smart kille, det där!


Att åka och shoppa med två pigga tvååringar är ganska påfrestande. Det kommer nog inte som en nyhet för någon! Att sitta i en vagn är väldigt överskattat när det gäller Lova och hennes kusin Hilma, därför springer de runt i butiken istället. Visst, det funkar ju så länge de är vänner men när kusin Hilma kommer på att hon ska dra Lova på ett nacksving så blir det mindre roligt.


Platsen är Ikea, självbetjäningkassan! Lova började bli trött, hon fick sin napp och ögonen höll på att trilla ihop. Hon stod brevid mig och höll mig i jackan under tiden syster Josse scannade in mina varor. Rätt som det är ser jag hur Hilma kommer fram och lägger Lova på golvet med ett nacksving. Hon slog i sitt lilla huvud. Båda två blev ledsna. Båda fick tröstas!


Platsen är KappAhl och två busungar springer runt och ska prova paraply och mössor! Hilma mäter sig på en mätsticka som personalen hängt upp. Hon är 93 cm lång. Lova totalvägrar! Jag plockar snabbt på mig ett par mockasiner och ett par jeanstights till Lova för strax därefter behöver en viss blöjfri dam gå på toa (läs Hilma) och det är slutshoppat för oss alla! Det blir en snabb färd till Ikea eftersom KappAhl saknar toalett.


Platsen är Ikea, restaurangen! Två busungar vägrar att äta sin lunch för att leka är roligare! De fastnar på barnavdelningen och vi vuxna har sådär kul!


Platsen är i bilen, på ICA Maxi stormarknads parkering. Två trötta barn bråkar om nyinköpta leksaker! Vi väntar på syster som är inne och handlar vit målarfärg. Värmen blir olidlig i bilen och då vi öppnar bildörren går larmet av! Vi ringer till syster som kommer ut med nyckel/låsdosa och ska försöka stänga det. Lagom till hon kommer springandes har larmet slutat tjuta av sig självt. Hon går in och betalar färgen.....sedan åker vi hem!


Vi kom hem med skrivbord, köksredskap och grytset till barnens kökshörnor (till deras rum) LACK-bord i vitt och lite annat smått och gott.....såsom godis....ja jag vet...jag är bortom all räddning! Jädra Ingvar Kamprad, varför fick du snilleidén Ikea...som på senare tid även utvecklats till och bli gotteboden Ikea?















6 kommentarer:

  1. Dessa ljuvliga barn! Vi måste älska dem för allt det tokigt roliga och påfrestande de gör - om och om igen. :)

    SvaraRadera
  2. Låter som ni haft ett helvete tycker jag;)
    Barnen är söta och goa på sin födelsedag och på julafton. Allt där mellan är en utmaning för varje förälder. Mina två huliganer får aldrig följa med ut när jag ska handla pga att då blir det inget handlat. Behöver vi kläder i familjen åker jag själv. Ikea med barn gör man bara en eller max två gånger
    Kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  3. Förstår Mia som verkligen
    har två huliganer. Viran
    får hänga med mig ut på
    shopping för det blir
    som en mor-dotter-dag=)
    Vi fikar och myser=)
    De där köksredskapen du
    skriver om tror jag är
    samma som Elvira har.
    Ikea är bra på sånt
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Hej hej!
    Hi hi... Ja ibland blir man minst sagt genomsvettig. Eftersom min stora tjej Leia aldrig har visat upp liknande konster är det ju en chock för tvåbarnsmamman att den lilla skitungen kan hålla cirkus sådär... Det svåraste är att ha med henne i stallet när Leia ska rida. Hon springer iväg, och springer in till hästar, går bakom de, vägrar hålla handen och har noll respekt...för varken mig eller hästarna...
    Ikea där emot brukar gå hyfsat...*peppar peppar*
    Härligt med nya prylar i alla fall, och den Ingvar är knappast så helylle som man trodde...har du sett dokumentären om honom?
    FY säger jag bara, och det med basta!!
    kram

    SvaraRadera
  5. Kan vara jobbigt med för många barn ut i affärer men en är inga pix;) Mina två var ganska snälla när vi var ute med dom.
    //Carina

    SvaraRadera
  6. Sandra, så sant så!!!

    Maria, hahaha...neeeeejdå vad jag minns av de två små busfröna så var de så goa så:)

    Sandra, så vill jag också göra med Lova när hon blir äldre...göra fler mamma-dotter-dagar med fika och shopping!

    Caroline, förstår att du blev chockad när Leia var ett sådant stillsamt barn:)Oj, det där låter inte så kul...att hon är bakom hästarna, hmm! Tänk vad syskon kan vara olika:) Jag har bara hört talas om dokumentären, inte set den än, tyvärr...men jag ska se den...de är ett som är säkert.

    Carina, så skönt att det har funkat bra med dina tjejer. Frågan är hur funkar det nu då, när de är tonåringar, menar jag? Det kanske är än värre, hahaha:)

    Kramar till er alla

    SvaraRadera