måndag 28 november 2011

På er begäran



Några av er ville se årets adventsljusstake och här är den i något annorlunda tappning! Inte med polkagrisar som förra året men med små manchetter i porslin från Cult design (där även staken kommer ifrån). Den lilla tomten som syns med i bild kommer från Rolf Berg och jag vet fortfarande inte om den ska stå på staken eller ej. Jag får prova mig fram! Anledningen till att alla ljus varit tända en gång är gårdagens strömavbrott som kom till följd av stormen som fick klass-tre-varning och som både hördes och kändes i södra Sverige....det vill jag lova!
Då stod advetntsljusstaken centralt till och alla fyra ljusen tändes.

5 kommentarer:

  1. Om ni undrar vad det är för glas med rötter som står bredvid så kan jag berätta att det är en vit amaryllis där jag skalat av jord och liknande och låtit den stå med bara sin rot i lite vatten....i en vas i klarglas. Det blev fint. Ska visa sedan när den slagit ut....

    SvaraRadera
  2. Se där! Så fin den var i år jag tror jag gillar denna bättre än förra årets. Så påhittig du är med blommorna.
    //Carina

    SvaraRadera
  3. Så fin den är! Du har alltså köpt till fler saker till den?/Kajsa

    SvaraRadera
  4. Supersnygg=)=)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Tack!! Manschetterna som hör staken till har jag köpt av syrran som hade massor:)
    Kram på er

    SvaraRadera