tisdag 15 november 2011

Underbara Göteborg, jag kommer snart tillbaka!



Pappa och Josse

På femmanhuset i Göteborg vilar sig pappa och syster Josephine på en bänk när vi andra fortsätter att shoppa. Jag köpte en vit kofta från Bondelid på MQ, ett vitt Koziol våningsfat och fem olika Margarethe skålar från Josefssons glas-och porslinsaffär. Några till Lovas kommande kökshörna och några till mig själv som en fortsättning på mitt sparande på serien. Jag har klart röda skålar. Bilder på inköpen kommer i morgon förutom de som redan slagits in i julklappspapper.



Jag med en kamera i nyllet....jag gillar nämligen att gömma mig;)

Efter shoppingen mötte vi upp Lovas farmor Gunnel på Femman och satte oss för att luncha buffé på en restaurang. Lova lämnade över sin julklapp till farmor. De kommer förmodligen inte träffas mer innan jul. I paketet fanns en svart/vit förstoring på Lova i ram. Svärmor strålade av lycka! Sedan var det dags för mig och pappa att åka till Shalgrenska där pappa skulle på återbesök. Resten av gänget fortsatte runt i den underbara staden Göteborg för att titta i butiker.



Sjukhusmiljö brukar vara tråkig och ful, men på Shalgrenskas öppenmottagning hos leverteamet ser det ut så här med stora glaskomplex och nytt och fräscht överallt.



Lova fick en bok (Min skattkammare, med texter och noter) av sin farmor, samt tio små tomtar som jag får visa bilder på vid ett senare tillfälle. Tomtarna ska hänga som prydnad i antingen en minigran eller en massiv gren, beroende på vad man vill ha inne till jul. Något ska vi väl kunna hitta på!

Jag fick tyvärr inga bilder med mig från Ullared, men desto fler varor;) Klockan är för mycket för att gå in på det ikväll, så jag får göra ett nytt försök i morgon.
Nu är jag trött och ska slå in ett par julklappar innan jag hoppar i säng. Det blev ju några paket till åt Lova på Ullared fast jag hade lovat mig själv att lägga ner julklappsinköpen nu....disciplinen är som bortblåst, hmm!!

8 kommentarer:

  1. är de`på grund av ditt jobb som du måste gömma dig???

    SvaraRadera
  2. Jag hade aldrig trott att det var du bakom kameran! Vill se en bild på dig i helhet. Med uppsatt hår och snygg lugg. :)

    SvaraRadera
  3. Visst är det nybyggda Shalgrenska fint! Din pappa ser trött ut hoppas det gick bra hos läkaren i går. Kramkram

    SvaraRadera
  4. Vilket bra kort på pappa & Josse :)

    SvaraRadera
  5. Fina kort=) Gick det
    bra med din pappa?
    Köpte första julklappen
    till Viran i går.
    En bok. Inez har fått
    eyy babygym=)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Anonym, ja så kan det nog va....NOT! Jag har två stora bilder (visserligen gamla, då jag var blond och ett x antal kilo smalare i min header) samt en profilbild där jag är lik mig. Den är något år gammal. Jag visar mig på bild, men har inget behov av att visa mig på bild i tid och otid, här på bloggen! Jag tycker det är roligare att visa min dotter Lova, Lovas kusiner, fina kläder och inredning. Sånt som ligger mig varmt om hjärtat. Hade jag velat visa upp mig hade nog bloggen fått heta - Se på mig, här är jag...eller nåt i den stilen:) Därmed inte sagt att det är fel att visa sig ofta i bloggen....men jag VILL INTE det!

    Sandra, jag tror du föreställer dig att jag ser ut som bilderna i headern kanske? Men titta på profilbilden, det är mer likt mig i dagsläget:) De andra fotona är tagna innan Lovas födelse:) Du kommer att få se fler bilder av mig, men inte så många och inte så ofta:)

    Maria, jag ringer dig!

    Johanna, ja ellerhur? Pappa är lite rufsig i håret bara;)

    Sandra, ringer dig ang. pappa också:) Har du många klappar att köpa? Ett babygym till lilla snuttan, då har väl hon fått vad hon ska? De är ju inte billiga! Hon är ju så liten också och förstår inte vad julen handlar om än:) Hon lär inte kräva massor med paket om man säger så, haha;)

    Kram på er alla

    SvaraRadera
  7. Hoppas det gick bra för pappa, och att ni hade mysigt. Det ser så ut iaf. Du är ju för sötbusig du. Snyggt hår!!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Tack Kiqi!!! Jo vi hade jättemysigt i femman, Lova fick ett infall och dansade ungefär på mitten på entréplan...du vet där vid rulltrappan? Folk som kom förbi stannade upp och skrattade;) Tyvärr missade jag detta spektakel då jag befann mig på MQ;)
    Kram på dig

    SvaraRadera