torsdag 1 december 2011

Att vara irriterad tar energi

I dag är jag förbannad för att världens största ekonomier, Kina och USA, vägrar att delta i klimatpolitiken för att det kostar pengar. De två länderna är också världens störta miljöbovar då de släpper ut mest miljöfarliga ämnen. Kina är värst och USA kommer på en andraplats.
Spotta ut ämnen som förstör naturen så att länder på sikt kommer att dränkas under havsytan går bra, men att ta ansvar för det är uppenbarligen inte lika självklart! Grrrr

På nyheterna hör jag att Anders Bering Breivik är psyksjuk! Någon som höjer på ögonbrynen? Inte jag i alla fall.

5 kommentarer:

  1. Hear hear! Jag förstår inte vad det är för värld de verkar leva i? Eller rättare sagt, DE förstår inte vad det är för värld vi lever i. Att det bara finns en, att den funnits LÄNGE och att de nu gör allt i deras makt för att putta den över kanten till ingentinget.

    Jaså, är han sjuk? Jag trodde att han var klok och frisk som en liten bok. ;) Det ska alltid vara så svårt att luska ut sånt vanligt folk redan fattat.

    Hoppas du får en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Nej inte höjer man på ögonbrynen. Detta visste alla och nu ska han då få vård. En sån som han skulle halshuggas tycker jag:(
    Det med klimatet är dödfött för de två länder som är värst vägrar betala och hjälpa till. Vart är världen på väg? Kramkram Mia

    SvaraRadera
  3. Hahaha, jasså ni visste också att han var psykiskt sjuk;)?

    Mia, drastisk som alltid;)

    Sandra, nej man kan inte annat än och vara oroad för klimatet:(

    Kram på er

    SvaraRadera
  4. Det är fruktansvärt som Breivik gjort. Tagit barn från deras föräldrar. Jag har inga egna barn men tror nog att det är det grymmaste man kan göra mot människor. Det är en sjuk människa som inte uppmärksammats i tid tyvärr. Det med miljöpolitiken gör mig så upprörd att jag inte ens orkar kommentera det/Kajsa

    SvaraRadera
  5. Precis Kajsa, det är en sjuk människa som tyvärr inte uppmärksammats. Jag kunde inte sagt det bättre själv...

    SvaraRadera