onsdag 30 november 2011

Sista november och sista klappen fixad och klar!


Lova i fin-stassen!

Nu har vi blivit klara med bytet av sovrum, det vill säga, Per och jag har Lovas gamla rum och hon har vårt. Hon fick ett jättestort rum med sneda väggar som går i vitt och en mörk röd, lite retro nyans som en fond. Nu får hon bra mycket med lekyta och får plats med allt nytt som hon ska få i julklapp. Än återstår dock lite finputsning och så ska både hon och vi få nya gardiner. Jag har fått rätt på telefonen och kan numera både messa och surfa, inte illa! Det börjar ta sig! Annat som också kan läggas till plus-sidan i dag är att mamma och pappas julklapp är ordnad. De ska få en stor röd julstjärna i plåt som vi fyra barn ska lägga ihop till. En fin juldekoration som jag gärna skulle vilja ha själv, men för att den ska göra sig krävs det att man placerar den i ett stort och högt fönster, vilket mina föräldrar har i sitt uterum. Av priset att döma håller den nog till dommedagar;) Det var den absolut sista klappen för i år!

I går beställde jag årets julkort och är mycket spänd och förväntansfull över resultatet. Beställde tackkort när Lova föddes, fast från ett annat bolag, men blev inte alls nöjd. Hoppas det blir bättre denna gången. Det är en sak när man ser kortet på skärmen med det foto man valt och med texten, men det kan vara en helt annan femma i verkligheten!

6 kommentarer:

  1. Åh jag älskar den koftan. Mama tappade bort sin direkt tyvärr =(
    En tanke bara.. läser inte dina föräldrar din blogg eller ? ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Å nej va synd!! Tappade hon den på dagis? Jag älskar den också..vi har den i klarrött! Nej, jag är ganska säker på att de inte läser den...jag tror de hade tyckt att de klampade in för mycket på mitt privatliv då:) Pappa läser den absolut inte, han gillar inte alls att sitta vid en dator. Han sköter inte ens sina papper i företaget utan har en revisor till det, trots att företaget drivs i liten skala bara;)
    Kram vännen

    SvaraRadera
  3. Japp! Finns den i annan färg?
    Okej. ANnars hade ju inte julklappen varit någon överraskning direkt ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Typiskt!! Jag tror att den fanns i andra färger men börjar fundera nu när du undrade!! Det kanske var den där tröjan som påminde om koftan som fanns i flera färger....måste kolla nu bara för det;)Nej, det hade ju varit lite osmart att skriva om deras julklapp om de läste bloggen, haha;) Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas julkorten blir bra i år då:) Fina foton på Lova. Kramkram Mia

    SvaraRadera