måndag 19 december 2011

Försmak av vad som komma skall

I kväll blev det julfika hos min bror och så fick vi se hans tre meter höga gran dekorerad och klar! Den var....magnifik! Jag hittar inget annat ord. En lite mindre gran fick pryda altandäcket, också den med lyse i. I fönstren hade han jättefina stjärnor i chilirött och svart, vilket passade perfekt med hans övriga inredning! Barnen lekte kurra gömma i det gigantiska huset och vi vuxna hjälptes åt att kränga julgodis och pepparkakor! Jag tror ju inte att det är min bror som varit så huslig och redig att han bakat julgodis, det är nog någon annan som får ta åt sig äran för det! Gott var det i alla fall! På julafton ska vi vara hos min bror! Turerna har varit många men nu är det alltså bestämt att min bror får vara värd i år!

Jag vill inte stressa er nu men har ni tänkt på att vi har mindre än en vecka kvar till jul :)

5 kommentarer:

  1. Tre meter? Wow, det måste vara en fantastisk syn. Vad härligt att få fira jul på det trevliga stället - med trevliga familjemedlemmmar.
    Så gott det lät med att kränga julgodis. Jag skäms nästan för att smaska på det vi har hemma. Även om det är till för att äta.
    Ja, endast ett gäng dagar kvar till julafton. Idag fick vi in granen, den förhöjde julkänslan enormt mycket. Nu ska bara Grodis bli frisk från förkylningen.
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Tre meter gran? Herregud! Hur mycket kulor och glitter har gått åt ha ha:) här vabbar vi än, både M och H är sjuka. Jag och Henke har klarat oss från eländet men det kommer väl lagom till julafton. Kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  3. Tack för ditt utförliga svar angående kommentarer hos mig. Jag tycker att det är underbart att få svar på det jag skrivit hos dig. Du har rätt, det blir personligt och mycket trevligare.
    Hoppas att du har en riktigt fin tisdag.
    Tack också för komplimanger för mitt fotande. Jag älskar ögonblicksbilder - åter nuet.
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Oj en sån stor gran, den skulle jag vilja se på bild!/Kajsa

    SvaraRadera
  5. Maria och Sandra krya på era barn:)

    Sandra, ellerhur visst blir det mer personligt och SÅ mycket trevligare om man får svar på sina kommentarer!!

    Kajsa, bilder lär komma efter jul! Granen är ju ett centralt inslag på julaftonen så den finns nog med bland bilderna som hamnar här i bloggen:)

    Kram på er

    SvaraRadera