onsdag 21 december 2011

Julen är här!

Det finns två ganska säkra tecken på att det snart är jul, i alla fall i detta hemmet. Det ena är julkorten som fyller kylskåpsdörren. Det andra är jätteapelsinerna som smakar gudomligt och som bara finns runt juletid. De ligger i drivor på fruktfatet! Utan dem ingen jul. Utanför hemmet är ju snön ett säkert tecken men den lyser med sin frånvaro här i Skåne. Det innebär att man får göra det så juligt man kan på hemmaplan. I morgon ska jag handla en julklapp som blivit glömd. Den får kosta max hundra kronor och jag ska ha den i vårt årliga julklappsspel. Alla tips och idéer är välkomna för själv har jag slut på fantasi!

Tack Sandra och Maria för julklappen till Lova och för julblomman! Ni är underbara!!

4 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Det låter härligt att julen hittat hem till er :-) Åhh nu blev jag sjukt sugen på apelsiner!!!
    Ha en fin kväll,
    kram!!

    SvaraRadera
  2. Ett spel kanske? MiniGeni eller liknande. Fågelmatare som ser ut som ett hus, 100 kr på Ö&B. :)

    SvaraRadera
  3. Biobiljett eller trisslotter! / Kajsa

    SvaraRadera
  4. Caroline, jag kan skicka upp ett par till dig med expresspost haha;)

    Sandra, spel funkar ju alltid! Tack för tipset!

    Kajsa, biobiljett är faktiskt något jag själv också tänkte på:)

    SvaraRadera