måndag 23 januari 2012

Det var en glad pappa....



Lova skyddad från snön som föll i lördags, här på väg till sin morfar!



Att sitta i vagnen hela vägen är inte att tänka på!



Glöggflaskorna i bild är så fina att de fick fortsätta vara med tomma! I alla fall ett tag. Lova har på sig klänningen som hon bar på julafton 2010. Den passar bra men är alldeles för kort. För Lova är det "prinsessklänningen" som man dansar i och som man blir fin i. Det är klart att man ska vara fin på sin morfars födelsedag! Bilden längst upp till höger är ett litet smakprov på mammas och pappas nya tapet i hallen. Jag tycker det var modigt av dem, i deras generation, att välja en sådan tapet!

Det var en glad pappa som tog emot oss i lördagseftermiddag! Han satt i soffan och lyssnade på sin nya skiva med Jerry Williams som syns i bild. Framför sig hade han boken om Beatles (som också syns i bild) och på fötterna hade han de gedigna varma och goa inneskorna vi köpte åt honom. I handen, ett glas öl, han hade nämligen fått ett helt flak av min bror! Han trivdes, det gick inte att ta miste på! Mer än så här behöver inte han. I köket förberedde mamma för maten, dukningen var hon redan klar med då vi kom. Resten av familjen dropade in och när även mormor och pappas bror var på plats serverades maten. Vi hade en trevlig kväll med mycket skratt och minnen. Bland annat fick vi höra om pappas alla rackartyg som liten. Pappas äldre bror Gert är inte sen med att berätta. Efter maten bjöd syrrans äldsta flicka på kladdkaka med grädde och bär. Sedan åkte både chips och godis fram på borden. Det här med att "hålla igen" och tänka sunt...nej, det fanns inte på kartan...inte den kvällen!

7 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Låter som att ni hade en trevlig och mysig födelsedagsfest för din far! Härligt! :-)
    Nu är vi hemma igen, men jag är sjuk, om du undrar vart jag tagit vägen ;-)
    Ska läsa i kapp mer här när jag piggnat till mig, jag har så sjukt ONT att jag avlider snart, käken/ögat/kinden...
    kram!!

    SvaraRadera
  2. Men herregud, va har du gjort?? :( Hoppas ni hade en trevlig resa i alla fall! Kram och krya på dig vännen

    SvaraRadera
  3. Det är som min pappa han är också nöjd med det lilla. Verkar som ni haft en mysig kväll! Lova ser lagom finurlig ut där i vagnen:) Nej man kan inte åka vagn hela tiden, Gud förbjude;) kramkram Mia

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig kväll och fina bilder på Lova/Kajsa

    SvaraRadera
  5. Mia, ja precis, en liten filur är vad hon är!!

    Kajsa, tack:)

    Kram på er

    SvaraRadera
  6. vilken häftig tapet ! jag och karln är ute efter en fondtapet i vardagsrummet, det är ju skitsvårt att veta vad man ska ha !!

    jag kommer hem igen till osby den 15:e februari och stannar i två veckor. du och Lova kanske har tid för en fika med mig, Loie och systeryster då ? kram

    SvaraRadera
  7. Emma, absolut vi får försöka att få till en fika när ni är nere nästa gång! Sist jag träffade dig var på Annas trettioårsdag och det var ju ett tag sedan;)Nej det är verkligen inte lätt att hitta rätt tapet och ju fler prover man har hemma desto rörigare blir det i huvudet:( Jag är svag för randigt, gärna vågräta ränder i knalliga färger/alternativt svart/vitt! Finns en skitsnygg nere på Olssons golv:)
    Kram

    SvaraRadera