tisdag 24 januari 2012

Lovas 2011



Januari - leker Lova på sitt rum!



Februari - nya skor och klänning provas!



Mars - på promenad med vagn, en filt om benen behövs ännu!



April - dagen efter Lovas 2 årsdag, en ballong har överlevt festen!



Maj - första varma dagen då åker kjolen på!



Juni - svenska flaggans dag och Lova har på sig gult...men inget blått!



Juli - Jannika fotograferar Lova ute i Strömsborg mitt i högsommaren!



Augusti - leker på stora lekplatsen i byn!



September - leker i parken vid ån!



Oktober - shoppar med kusin Hilma på KappAhl i Älmhult



November - i gröngräset där ingen snö ännu syns!



December - julafton!

6 kommentarer:

  1. Härliga bilder på den lilla hönan :) kram

    SvaraRadera
  2. SÅ många fina bilder på underbart söta Lova/Kajsa

    SvaraRadera
  3. Vilket roligt inlägg! Inte ens så här sent på kvällen kan man låta bli att kika in hos dig. Malcolm är sjuk också:( Fina lilla Lova sötaste ungen jag vet utom mina egna då;)Kramkram Mia

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att se bilder på en del av Lovas utveckling under förra året. Inte lika rund i ansiktet på de sista bilderna. Väldigt söt året genom!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så söt din flicka är. Vad gör du med kläder som Lova växer ur? Spara eller säljer? Ett tips är att skänka till fattigare länder. Det gör jag med mina barns utväxta kläder. Uppskattas alltid mer av dom än av svenskar. Susanne Andersson

    SvaraRadera
  6. Tack för alla fina kommentarer! Den lilla donnan var så lagom söt i dag när jag och Jannika hämtade henne på dagis och hon hade ett stort blåmärke under ena ögat. För ett tag sedan hade hon ett stort blåmärke på samma ställe och precis när det började försvinna så dök alltså ett nytt upp i dag. Det hoppas och studsas en hel del på dagis:)

    Mia, krya på Malcolm!

    Sandra, det stämmer som du observerade att hon blivit mindre rund i ansiktet med månaderna...det bebis-lika försvinner mer och mer:(

    Susanne, de flesta kläder sparar jag i kartonger och när någon i min bekantskapskrets får barn skänker jag bort, alternativt säljer om det varit mycket dyra märkesplagg med bra andrahandsvärde. Några utvalda plagg sparar jag till Lova och så får hon bestämma själv vad hon vill göra med dem senare:)Att sälja på Tradera har fortfarande inte hänt men det blir säkert framöver....bara någon annan vill sköta auktionerna till mig för jag gillar inte alls att hålla på med sånt:( Att skicka till utlandet är en jättebra idé så länge man är helt säker på att det kommer fram. Jag har många kartonger och det kan hända att jag snart sätter mig ner och börjar bena upp vad som ska sänkas.

    SvaraRadera