söndag 29 januari 2012

Frisörbesök check!

I dag har jag och Lova klippt oss. Jag har dessutom färgat och gjort slingor i håret åt det ljusa hållet. Jag är inte ljus, mer guldigt brun med lite ljusa slingor! Äntligen blev det av. Det skulle ha skett för två helger sedan men min frisör Jenna har haft slut på den färgen jag önskade. Jag är nöjd med resultatet och även med hur Lovas hår blev. Lova fick en lite kortare page och hennes lugg klipptes det också en bra bit på, det växer ju som ogräs! Tyvärr kan jag inte visa några foton då hela disk C är full på min laptop och inga nya dokument eller foton för närvarnade får plats...men bilderna finns ju på Iphonen så de kommer att läggas över tids nog...och visas här i bloggen!

Som ni vet är jag den mest otekniska person som går att hitta i ett par skor. På grund av detta har jag haft problem med att frigöra utrymme på disk C. Jag har försökt avinstallera så många onödiga program jag kunnat. Program som jag vet inte har någon betydelse för mig. Ändå är disken full, det händer inte ett förbannat skit. Varför? Vad ska jag göra mer? Jag tror en femåring skulle klara detta för det är säkert busenkelt, men jag....eh nej! Stapeln på disk C är verkligen ilsket röd och helt full. Jag skrev lite på min bok häromdagen, ungefär hälften kunde sparas och resten försvann i tomma intet...tack för den liksom:(

Snart är det dags för en Wallander film på tv och jag sitter bänkad. Med godis! Ja, ni läste rätt. PMS-häxan såg till att jag köpte en påse godis när jag var inne i ICA-butiken och skulle handla mjölk ikväll. Jojomen, det är helt och hållet hennes fel! Hon har terroriserat mig i två dagar nu och ännu jävligare blir hon framöver. Styr och ställer. Klagar och gnäller. Inte konstigt man tappar humöret när man har en sådan häxa sittandes på sin axel i över en vecka. Som den lilla djävulen sitter hon där och inte ens om man slår henne blå och gul flyttar hon på sig.

Nähä, nu är det Wallander och jag! Klockan är 21.00

7 kommentarer:

  1. Hej vännen=)
    Nu tittar jag in
    som gubben i lådan.
    Hemskt tråkigt att
    vi inte fick till
    en dejt i lördags.
    Stackars Malcolm
    som får dras med
    feber & kräkningar.
    Vi håller oss just
    nu långt där i från.
    Wallander var bra i
    går=) Skönt att ni
    äntligen fick fixa er
    i håret=)Här är lugnt i
    dag. Inez har sovit i
    natt och sover en runda
    nu med=)Det blir väl en
    promenad till Haga senare
    för snabb fika med Johanna
    och Sofi. Måste inom
    jobbet och hämta en knippe
    tulpaner och göra en bukett
    till Dannes mamma som vi
    ska titta till i dag=)Hon
    mår bättre nu=)Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Wallander missar man inte;)Sandra har rätt det är så tråkigt att M prickade in sin sjukvecka nu. Varför? Han mår fotfarande inte ett uns bättre. Vi bara väntar på att H får det eller någon av oss. Så syyyyynd att vi inte kan få se foton av dig och Lova i era nya frissor:(
    Kramkram Mia

    SvaraRadera
  3. Jag gillar Wallanderböckerna, men inte filmerna. Det är kul att läsa om den miljö man bor i. :)
    Hur har det gått med hårddisken? Fått någon ordning på det? Jag råkar vara gift med en dataingenjör så om det behövs hjälp kan jag langa över datorn till honom.
    Lova att du lägger in bilder på era nya frisyrer! Vem vill inte se söta tjejer? ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Sandra, hej på dig du...jag gillar gubbar som kommer upp ur lådor;)Skönt att Inez haft en bra natt. Bra nätter ger som bekant bättre mammor:) Skönt också att Dannes mamma är bättre, hoppas det får vara så! Jag skrev till Mia att jag har vigt nästa lördag åt er två och ni är SÅ välkomna så:)

    Mia,jag håller alla tummar och tår på att ni andra klarar er, men tyvärr tror jag inte helt på det jag skriver...denna smittan är ju ganska svår att undkomma om man har en i familjen som redan har den:(

    Sandra, det är nog så för många när det gäller böckerna och filmerna!! Böckerna är bättre, helt klart! Du är gift med en dataingenjör säger du? Nu blev jag riktigt avundsjuk må jag säga;) Herregud, va fuskigt! Med med ringa teknik- jag har, speciellt när det kommer till datorer, så skulle jag vara i behov av en sådan man 24/7;) Nej, skämt å sido, jag har fortfarande inte fått rätt på skiten, men det beror på att jag inte har gjort ytterligare försök. Jag har en kompis som har lovat att hon ska försöka.

    Kram på er

    SvaraRadera
  5. Jaha, det försvann en massa text från Sandra R´s svar ser jag!!Hoppas du förstår vad jag ville ha sagt:)

    SvaraRadera
  6. Måste säga igen att Du blev verkligen superfin i håret! Lova också givetvis :)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Tack, det känns bra...men vill nog bli lite ljusare framåt våren:)

    SvaraRadera