lördag 28 januari 2012

Besök blev storstädning och en ny säng åt Lova

I dag skulle jag haft besök av finingarna Sandra och Maria, men en sjuk son satte stopp för de planerna. Lille Malcolm...eller lille och lille...6 år gammal...har fått något så härligt som vinterkräksjukan. Nu var jag ironisk! Det började med lite feber häromdagen och sedan bröt helvetet loss. Stackars Maria, nu har hon sina händer fulla. Besöket är uppskjutet till nästa helg. Istället har jag städat...ja jag har städat och städat, torkat dörrar, tvättat kläder, burit upp Lovas nya säng (med hjälp av pappa) och möblerat om hennes rum. Om ni undrar över vattenläckan här i byn så har det i skrivande stund inte drabbat mitt hushåll, även om vissa hushåll verkar vara drabbade. Det är väldigt skönt så länge vi kan få vatten via kranen, jag riktigt njuuuuter! När det inte längre går kommer jag att dricka vatten på flaska.

Det är lördagskväll och lille hönan ligger fortfarande inte i sin nya säng. Nejdå, hon äter just nu popcorn och ser på teve. Vi väntar på att hon ska bajsa! Japp, så är det! Hon är nödig, påtalar det flera gånger om...men det kommer inget. Hon har fått på sig en blöja, för det är nämligen inte så trevligt att bajsa på toa, tycker Lova! Så vi väntar..och väntar.

3 kommentarer:

  1. Så jäkla synd att det blev så här med M! Snart har vi det allihop :( men klarar jag mig så ses vi nästa helg. Härligt med ny säng åt Lova! Ta hand om er kram kram Mia

    SvaraRadera
  2. Den där sjukan gör mig nervös - bara att läsa det! Brrr.
    Skönt att ha hemmet städat och Lovas säng på plats.
    Hur gick det för hönan, kom det något i blöjan?
    Hoppas ni har en fin söndag! Kram

    SvaraRadera
  3. Maria, jag har vigt nästa lördag åt er och så får vi se om ni är friska:)

    Sandra, ja det är nog ingen kul sjuka! Jag har varit helt förskonad från den och Lova med. Jodå, det kom i blöjan...det kommer inte på toa...än, men så fort blöjan kommer på till natten känner hon efter om hon behöver göra nummer två! Hon är så medveten! På dagitd använder hon aldrig blöja längre:)

    Kram på er

    SvaraRadera