torsdag 19 januari 2012

Härligt med besök!

Jag har ju glömt nämna att min vän Janina var här häromkvällen med sin William! Lova och William är jämngamla och leker bra tillsammans. Det tog i och för sig lite tid för Lova att tina upp och bli leksugen, men sedan sprang de runt här som bästa vänner! Lova bjöd William på isglass och William hade med sig godis. Janina och jag käkade morotsstavar, paprikastavar med färskost och kex. Barnen målade fina konstverk av vattenfärg och lekte med bilar...ibland var de här nere med oss och ibland på Lovas rum.

Även Anna har varit här och hälsat på över en flaska glögg som hon hade med. Lova passade på att få lite hjälp av Anna med att gå på toa. Det var bara Anna som gällde den kvällen, eller Enna som Lova kallade henne;)

Jannika var här en kväll och snicksnackade! Även då blev det glögg och pepparkaka. Även hos Jannika fjäskade Lova in sig så pass att hon hamnade i centrum;)

Vilken tur att jag har dessa tre fina vännerna i mitt liv! Och alla andra vänner också vad det beträffar. Vad vore livet utan vänner? Tomt trist och ensamt.

6 kommentarer:

  1. Det är underbart med vänner de förgyller verkligen hela ens liv/ Kajsa

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det härligt med vänner :)
    Tack för senast :)

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med fina vänner! Det ska man njuta av och se till att vårda förhållandena.
    Jag har väldigt få vänner men de jag har är guld värda.

    SvaraRadera
  4. Här har du en kompis
    till även fast jag är
    dålig på att höra av
    mig=( Saknar dig!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Jag ställer mig till listan av vänner. Sandra skulle kommit hit i kväll med barnen men blev ändrade planer så lillan har haft hög feber för länge för att det skulle vara ok så de åkte till akuten på Östra i stället. Väntar otåligt på samtalet som bekräftar att allt är ok med lilla Inezzan. E är här och busar med M och H. Vi får väl se vem som somnar av utmattning först;)
    Henke och Danne är på bio för det är deras "utehelg" Jag och Sandra pratade om att åka till Osby nästa lördag den 28 jan. Hur fungerar det för dig? Vi rings vid i veckan. Kramkram Mia

    SvaraRadera
  6. Kajsa, helt rätt!

    Janina, tack själv:)

    Sandra R, Exakt, det gäller att underhålla vänskaperna man har för annars rinner de ut i sanden, det är faktiskt precis som med vilket förhållande som helst:)

    Sandra HK, detsamma vännen:)

    Mia, Oj, då är det full rulle hemma hos dig?? Hoppas Inez kryar på sig snabbt! Vi kan väl hörs av i veckan...jag tror nog att vi ska kunna klämma in ett besök på lördag:)

    Kram på er alla

    SvaraRadera