onsdag 18 januari 2012

Sådär ja!

Senaste numret av Amelia är nu lusläst från pärm till pärm. Vad pågår för aktivitet och tänk i min hjärna? Jo, jag borde köpa den där superkrämen från Garnier som tydligen ska vara något i hästväg för en glåmig och trist vinterhy! 115 riksdaler får man punga ut med, men då har man en hy som glänser enligt Amelias testpanel. Sedan förfasas jag över den stackars treåriga flickan som bragts om livet i USA och där mamman var mordmisstänkt men friades i rätten. Måtte det inte vara så att hon tog livet av sin treåriga dotter. Det får inte vara så! På kultursidorna tittar jag nyfiket efter intressanta lästips eftersom jag just nu slukar böcker värre än under studietiden, men njaa...det var nog inget för mig, inte nu!

Dessutom funderar jag över siffrorna av antalet personer som sjukskriver sig från sin arbetsplats på grund av mobbing! Hela 10.000-30.000 anmäler sig årligen sjuka på grund av elaka arbetskamrater. Fy fan! Hur står det till ute i stugorna? Vuxna som har ett behov av att mobba andra vuxna kan inte må bra alltså.

Sidorna där någon ambitiös person tränar med två papperstallrikar och en sjal, dem bläddrar jag förbi! Promenader räcker gott för mig! Ett Attract promenadband dyker upp på en helsida och ja ett sådant vill jag gärna ha! Då kan man ta sina promenader både vid storm och snöyra. På sidan med läsarbrev till Amelia ögnar jag snabbt igenom alla dessa "fjäskbrev" som jag kallar dem! Där läsare som hävdar att Amelia räddat deras liv tävlar om att vinna en fin ring i silver!

Resespecial denna månaden handlar om Filipinerna! Jo, men varför inte, tänker jag!

Dags för sängen! Jag har bloggat färdigt för i natt. Godnatt!

4 kommentarer:

  1. Inga kommentarer? Är alla i affären och snyltläser Amelia? :)
    Ibland får jag för mig att köpa den, eller gå på ett 3-nummerserbjudande. Två givna tidningar här hemma är Lantliv och Drömhem & Trädgård. Och så "råkar" Hemtrevligt och PS!Leva också ramla ner i posten då och då. Hehe.
    Jag hoppas att du mår förtjusande väl, Jennie!
    Många kramar

    SvaraRadera
  2. Jag har också läst det nya numret och tecknat en prenumeration för ett par dagar sen. Jag tycker den är den bästa tidningen som finns för tjejer från 25 nu! Innehåller allt som jag är intresserad av och så får man lite prover på hudkräm, schampo och sånt:) Gillar också deras recept och modereportage/ Kajsa

    SvaraRadera
  3. Bästa tidningen!

    PSLeva som Sandra skriver om får du testa för den är också läsvärd. Mama är inte heller dum men det vet du ju;) Läste VeckoRevyn hos frissan kände mig lastgammal och när jag gick hem tyckte jag alla 20 åriga tjejer tittade snett på mig och tänkte

    "jaha där har vi en sliten tvåbarnsmorsa som inte vet vad som gäller i hår- och klädväg"

    Mitt inre skrek

    "kom tillbaka när ni är morsor era barnrumpor"

    HEEEEMSKT Kramkram Mia

    SvaraRadera
  4. Sandra och Maria, tack för lästipset!! Jag har stått och funderat på den tidningen många gånger i butik - ska jag eller ska jag inte!?! Nu SKA jag!

    Maria, Vecko Revyn, det var hundra år sedan jag vågade läsa i den, kan jag lova dig;) Var kanske mest rädd för att uppleva samma tankar som du gjorde:)

    Kajsa,du gjorde helt rätt som tecknade en prenumeration! :)

    Kram på er

    SvaraRadera