fredag 20 januari 2012

Vi ber om ursäkt!

Frasen "förlåt" eller "vi ber om ursäkt" blir allt vanligare när företag skickar reklam och nyhetsbrev via kunders mail. Vad ber de då om ursäkt för? Jo för att deras hemsida strulat så det har varit svårt att beställa eller så har en populär vara varit slut på lager! Kunden erbjuds då exempelvis rabatt på sitt nästa köp! Vitsigt! Är detta nya tidens sätt att locka kunder? Är det så att folk känner sig förargade även om de inte stördes av en icke fungerande hemsida och tar tillfället i akt och utnyttjar erbjudandet? Alltid är det något man behöver, eller?

5 kommentarer:

  1. Jag har tänkt precis samma sak! Det är jätteirriterande att få såna mail. Speciellt när det är så att jag inte ens tänkt tanken på att beställa från företaget. Spamvarning!

    SvaraRadera
  2. Det är så irriterande det du beskriver. Fick ett sånt från Jotex för någon dag sen och hur ofta beställer jag något från dom? Aldrig! Kramkram Mia

    SvaraRadera
  3. Skönt att fler tycker som jag;)

    SvaraRadera
  4. Jag har aldrig fått något sånt utskick men då vet jag vad jag har att vänta;) / Kajsa

    SvaraRadera