söndag 22 januari 2012

Min dotter är beroende

Ett beroende kommer ganska lätt har jag märkt! Inte bara hos mig utan även hos min dotter. Hon har blivit svårt beroende och missbrukar Demenson. Jaha, tänker ni nu, vad är det för ett konstigt läkemedel och vad ska det vara bra för. Nej, Demenson är inget läkemedel, inte heller något sött och gott. Demenson är ingen tecknad serie och inte någon skoj leksak. Demenson är samma sak som Telefon och Telefon är IPhone! Min dotter är lika beroende som jag, nästan värre!

- Mamma jag vill se Pingu i din Demenson!

Eller

- Jag vill se på bilder i din Demenson!

När "demensonen" har hamnat på oroväckande låg höjd och jag har vänt ryggen till, ja då kan det hända att en viss person sitter med den i knät. Hon trycker med sina små fingrar, kladdar, och fnittrar! Samtidigt håller hon noggrann koll på var jag är. När jag ser henne skäms hon för ett ögonblick, böjer ner blicken och rycker till. Påkommen! I vissa sådana lägen släpper hon från sig telefonen illa kvickt...så kvickt att den riskerar trilla i golvet.
Ja, missbruk är oftast inte av godo!

4 kommentarer:

  1. :) Det är inte lätt. Dessutom är barn helt fantastiska på att låsa upp telefonen och öppna både det ena och det andra. Det är bara att säga nej och hålla för öronen när det blir protester.

    SvaraRadera
  2. Jajemensan, att öppna telefonen är inga pix för Lova! Det klarar hon galant! Sedan vet hon hur hon tar sig in på nätet...men där är det stopp! Hon kan också trycka på ikonen till bilder och bläddra mellan bilder, fotografera,samt sätta på inspelade filmer! Jag tror i ärlighetens namn att hon som redan nu ligger på samma tekniska nivå som jag kommer att få lära mig nya tricks inom ett par år;)Kram

    SvaraRadera
  3. Oj vad jag skrattar:)
    //Carina

    SvaraRadera