fredag 24 februari 2012

Städtanten dominerade lördagen!

Förutom Lovas rethosta som kommer som ett brev på posten så fort hon lagt sig i sängen om kvällarna, så är vi nu friska här hemma från både förkylningar och maginfluensa. Skönt! I kväll såg jag filmen Hugo som jag faktiskt tyckte var ganska bra. Inte jättebra, men inte så dålig heller. Något däremellan! Jag har nästan precis klivit innanför dörrarna och klockan har alldeles nyss passerat midnatt. I kväll var jag och Lova bjudna på tacos hemma hos Lovas pappa. Vi åt och såg film. När Lova började flacka med ögonen var det dags att åka hem. Hon somnade på studs men efter tio minuter började hostan. Det verkar var över för denna gången. Jag kikar in för att se om något hänt på bloggfronten, men bestämde mig för att skriva först istället för att läsa. Jag brukar göra tvärtom!

Innan besöket hos Per städade jag av lägenheten och tvättade ett par maskiner kläder. När jag ändå var ambitiös bytte jag lakan i sängarna och putsade teven. Jag stod länge och funderade på om jag skulle tvätta fönsterna när jag hade ångan uppe, men lyckades lägga band på mig själv med motiveringen att det är bättre att ta dem strax innan Lovas treårskalas så blir det fint hela våren sedan.

Jag är sjukt nöjd med vad jag fått uträttat i dag och att få komma till dukat bord och god mat i kväll var en riktig belöning. Slippa tänka ut maträtt, tillaga den och göra ordning efter den. Vilken lyx egentligen!

Nu ska jag läsa bloggarna i min blogglista! Jag börjar hos Sandra i Tomelilla....

3 kommentarer:

  1. Visst är det skönt när man fått städat och sedan får komma till dukat bord. Det händer aldrig mig för jag orkar inte städa med min värk och så har jag ingen som lagar min mat. Mina döttrar städar och jag lagar maten
    //Carina

    SvaraRadera
  2. Tacos är inte helt fel

    SvaraRadera
  3. Carina, så tråkigt att din värk sätter stopp för vardagliga ting, men samtidigt vad duktiga och förstående dina döttrar verkar vara som städar ert hem. Det kanske inte alla tonårsdöttrar hade varit så pigga på;)

    Anonym,nej verkligen inte:)

    Kram

    SvaraRadera