tisdag 28 februari 2012

Missade möten, söndrig tvättmaskin, ständiga sjukhusbesök och en trött rygg!

Jag flyr och flänger mellan hem och sjukhus tillsammans med pappa. Inte för att jag måste, men för att jag vill. I går var vi där igen! Egentligen borde jag kanske hänga på sjukhus för min egen del, min rygg är nämligen allt annat än normal. Två nätter på raken har jag vaknat med sådan smärta att jag fått stiga upp. Klockan var fyra i morse, en ohuman tid att vakna på som jag ser det! Jag tog mitt täcke och la mig i soffan här nere. Det kändes genast bättre. En ny madrass i sängen är kanske vad jag behöver? Som om det inte skulle vara nog så verkar det som att min tvättmaskin har gått sönder. Den låter som skördetröska när den centrifugerar. Jag måste höra mig för med någon som vet om det är lönt att byta reservdelar eller om jag får byta ut maskinen. Än har den inte skurit, men det är väl en tidsfråga! I dag är det mulet och trist, jag har tinat upp fisk till kvällens middag och hängt tvätt. Snart ska jag tömma diskmaskinen och fylla på med dagens frukostdisk. Lova sitter som fastklistrad vid Bolibompa. En stund till i alla fall, för sedan måste hon bada.

I går missade jag ett möte på jobbet, vilket ger en liten dos av dåligt samvete. Jag borde ha varit där. I dag har jag cirka tio viktiga samtal att ringa. Bäst att sätta igång.

6 kommentarer:

  1. Det måste kännas skönt för din pappa att ha dig med sig på alla sjukhusbesök.
    Tråkigt med din rygg, du har inte köpt nya skor som ger dig ryggont? Så var/är det för min man, hans inneskor förstörde hans rygg för en lång tid. Iofs är en ny madrass inte fel det heller. :)
    Å nej, inte en trasig tvättmaskin! Har ni tvättstuga i huset, om det skulle bli panik? Jag hoppas att din går att fixa och att det inte blir dyrt.
    Bompa är bra, det är snälla program och helt okej sällskap åt barnen en stund.
    Önskar er en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, har inte ens tänkt tanken att det skulle kunna vara ett par skor...jag kunde inte gå med mina converse så länge innan jag fick ont i fötterna. Det kanske är det som satt sig i ryggen nu flera månader senare!?! Jo, tyvärr en trasig maskin:) Jo, vi har tvättstuga i källaren där jag kan tvätta i nödfall. Det är bara så smutsigt och äckligt där nere, så man drar sig för det! Kram

    SvaraRadera
  3. Både Jag och Jimmy hade döont i våra ryggar så Vi köpte en tunn sketen madrass på Jysk för 1500, ingen av oss har ont i ryggen efter det köpet!
    Så prova det, madrassen behöver inte alls vara tjock för att hjälpa. Du kan få komma hit och snoka på vår om Du vill :)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det är en mardröm att ha ont i ryggen så hoppas du hittar orsaken eller går till läkare. Vad är det de säger, en olycka kommer sällan ensam;) hoppas din tvättmaskin går att laga/ Kajsa

    SvaraRadera
  5. Hoppas det är bättre med ryggen i dag. Kramkram Mia och Sandra som sitter med mig här på fiket

    SvaraRadera
  6. Jag tror ärligt det är madrassen i sängen så jag får se hur jag ska lösa det:( Tvättmaskinen är det bara och byta ut och jag håller på som bäst och tittar på nya!

    Kram till er alla

    SvaraRadera