lördag 25 februari 2012

Vad blir ni imponerade av?

I dag åkte jag med Lova och hennes kusiner Ebba och Agnes till Andys Lekland i Kristianstad. Tanken var från början en heldag i Hässleholm för att träffa min vän Hanna och hennes son, men då det blev inställt bestämde jag mig för Kristianstad istället. Vi var ju inställda på att göra något! Vi packade ihop oss i bilen och åkte i cirka fyrtiofem minuter innan vi var framme. Barnen var förväntansfulla och glada. Efter ett drag med kortet i kassan var vi inne. När barnen stojat runt i en timme var de törstiga och fikasugna så vi tog ett bord. Lova och jag lunchade då vi inte hade hunnit med det innan vi åkte. Ebba och Agnes nöjde sig med fika. Vi hade en rolig dag på "landet" och när vi kom till Osby igen släppte jag av Ebba och Agnes hos sin farmor. Syrran och hennes sambo är nämligen bjudna på fest i kväll och hade planerat med barnvakt hos barnens farmor. Jag och Lova åkte vidare till mamma och pappa. Där fick vi både kvällsmat och lördagsgodis till Melodifestivalen. Melodifestivalen som för övrigt var ganska trist i kväll. Fast Danny var värd finalplatsen. Frågan var vad Charlotte Perrelli tänkte på när hon gick in med en sådan urusel låt. Hon har ju allt, scenframträdandet, suget i blicken och vinst i bagaget. Sådant som ger självförtroende när det väl gäller. Hon kunde väl, proffsig som hon är, ha kommit upp med något bättre. Vilket fiasko! Dannys låt var en låt som växte hos mig. Första gången jag hörde den tyckte jag väl inte den var något speciellt, men när han vunnit och sjöng den igen så hörde jag att låten hade något som jag gillade. Ändå! Resten av startfältet denna gång, byebye! Jag måste dock hylla Lotta och han...vad heter han....dansbandskungen...Christer Sjögren (tack Google). De var ok men låten....det kändes som om man hört den förut! Lisa för all del, men jag får nog ta och lyssna på den där låten en gång till och då utan att se på de vita lakanen eller vad fan det var som fladdrade i bakgrunden. Lisa är en söt tjej med gitarr, enormt begåvad. Finns det verkligen inte annat än lakan fastsydda i scenkläder att imponera med bakom henne?

Vad blir ni imponerade av?

6 kommentarer:

  1. Får vi se bilder från leklandet? Håller med dig i ditt tänk om melodifestivalen. Bidragen var inte någon höjdare över lag. Kramkram Mia

    SvaraRadera
  2. Jag tycker bidragen var ok i går men är det något som är dåligt så är det riktigt dåligt/ Kajsa

    SvaraRadera
  3. Vi ska snart pallra oss iväg till Andys i Kristianstad. Det tar en timme att komma dit, närmare till Lund. Tack för tipset om begagnade kläder på Andys. Det är säkert ett halvår sen vi var där senast.

    Vi såg snabbgenomgången av mello igår, ganska dåligt. Det är dumt med flera program, ett enda hade räckt. Dannys scenkläder var riktigt coola, det måste jag ge honom.

    Vad som imponerar på mig? Vanliga människor som går till jobbet varje dag, jobbar heltid, tar hand om barn, tar hand om hem och trädgård, har stort umgänge på fritiden, tränar, är engagerade i olika föreningar - lever livet som det kommer med all den energi det tar, orkar med det och är glada. Det imponerar enormt mycket på mig.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Maria, bilder kommer:)

    Kajsa, japp precis så är det!

    Sandra,håller med dig fullständigt...kan man både jobba heltid, träna, ta hand om barn, trädgård, engagerade i olika föreningar, stort umgänge mm, så är man absolut en duktig person....men hur orkar de? Det förblir en gåta för mig! Kram på er

    SvaraRadera
  5. Jag mest inponerad av Sandra och Danne som stått ut med lilla Inez kolik i tre månader och av dig som är ensamstående med Lova och jobbar som du gör på oregelbundna tider och stöttar din pappa samtidigt. Jag skulle bara vilja krama er båda och ge er massor med choklad och glass;) Kramkram Mia

    SvaraRadera
  6. Mia, tack vännen...glass och choklad var ett bra val tycker jag:) Jag tar tacksamt emot;)Jag är också grymt impad av Sandra och Danne får jag säga, absolut! Kram på dig

    SvaraRadera