söndag 25 mars 2012

Söndag och ett filmtips till er

I dag har vi varit hos mina föräldrar nästan hela dagen. Solen strålade från en klarblå himmel, det var riktigt varmt så vi höll till på altan och uterum. Mamma bjöd på kallrökt lax, potatis, grönsaker och kall örtsås. Både Lova och jag åt med god aptit. Sedan kom min mormor och då blev det fika med hennes hembakade hastkaka. Den var jättegod!

Filmen "Hungergames" som jag var och såg i går var jättebra! Den var nytänkande, spännande, innehöll lite romantik, äventyr och siencefiction. Det var första delen i en trilogi med Jennifer Lawrence (Winter´s Bone) i en av huvudrollerna. Filmen har beskrivits som den nya "Twilight" och visst, det ligger lite i det resonemanget. Båda baseras på en populär serie ungdomsböcker och de delar blandningen av romantik, dunkla stämningar och spänning.

I Hungergames har USA delats in i 12 olika distrikt och människorna lever i svält och fattigdom inhängnade av stängsel. Varje år väljs två representanter ut från varje distrikt för att delta i de så kallade hungerspelen. Det brutala dödsspelet fungerar både som underhållning och påminnelse om världsordningen. De 24 deltagarna ska helt enkelt döda varandra tills bara en segrare återstår.

Mer än så här tänker jag inte avslöja...

Den är verkligen sevärd!

7 kommentarer:

  1. Men Gud va spännande den filmen verkar, den ska jag se!
    // Carina

    SvaraRadera
  2. Vilken god mat ni blev bjudna på. Jag älskar sånt! Dessutom att få äta tillsammans med flera, det blir genast godare.

    Oooh, det verkar vara en spännande film. Jag blir alldeles nervös av sånt. Biter på naglarna, far runt i stolen och håller för ögonen. :) Kanske något jag får se hemma i soffan med maken.

    Jag hoppas att du och Lova har haft en fin måndag. Sol och värme, härligt. Kramar!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Mmmmm vad gott det lät! Längtar tills jag kan äta rökt lax igen...
    Och härligt att träffa dina föräldrar och bli lite ompysslad! :-)
    Den filmen vill jag med se, fast det kan ju jag glömma ;-) Kommer vara fast i amningssoffan fom tisdag nästa v och ett halvår framåt- med blandade känslor,
    stor kram o go natt!!

    SvaraRadera
  4. Filmen var verkligen super! En av den bästa Jag sett på länge! Men sen gjorde klart sällskapet sitt också ;)

    Kram! <3

    SvaraRadera
  5. Den där rullen måste man ju se/ Kajsa

    SvaraRadera
  6. Jag tycker verkligen ni ska se filmen:)

    Sandra och Caroline, lax är det godaste som finns, men rökt är godare än gravad tycker jag:)

    Jannika, jag säger det samma...alltid kul att hitta på saker tillsammans med dig:)Roligt att få träffa dina bröder också och få se vilka de är. Den yngsta var mest lik dig utseendemässigt, tycker jag!

    Kram på er alla

    SvaraRadera
  7. Haha, nu sitter Jag nästan och rodnar för mig själv, är Jag bara hälften så söt som min yngsta bror så är Jag lycklig, haha!

    SvaraRadera