fredag 23 mars 2012

Vad var det - tjugo grader?



Lova inviger sommarjackan men inte förrän framåt kvällningen! En tunn mössa mitt på dagen var inte att tänka på. Hallå, våren...skulle inte du ha kommit mellan vinter och sommar....eller du tog semester i år?

I dag har det varit strålande sol. På löpet stod det "Italienvärme" och "Rekordvärme i helgen" och det har märkts. På lekplatsen sprang barnen helt utan jackor, på byn och på marknaden vi var på i dag gick vuxna i kortarmat. Vi har ätit ute, promenerat och njutit. När vi kom in hade vi syrrans Agnes med oss, men efter en kort stund sa hon

- Kan vi inte gå ut igen?

Sagt och gjort, det är väl ingen som vill sitta inne 15.30 när solen strålar utanför.

Shoppat blev det också! En tröja åt mig på Klädkammaren och en randig flerfärgad frottébadrock åt Lova från TittiBus. Lite marknadsgodis fick vi också med oss hem, samt det vanliga köret, mjölk, frukt och bröd från ICA Komenten.

I morgon kväll har jag ordnat barnvakt åt lilla hönan för då åker jag på bio i Kristianstad med Jannika, hennes sambo och några till. Vi är ett helt gäng som ska se "Hungerspelet" eller om ni hellre vill kalla filmen "The hunger games", vilket ju är originaltiteln. Innan dess är tanken att vi ska käka något. En helkväll med andra ord, väldigt trevligt!

3 kommentarer:

  1. Här har vi också värmen så jag är ute mycket. Tyvärr har jag mycket värk och smärta och kan inte promenera längre sträckor. Så fin jacka Lova har och då hittade du alltså en badrock till henne till sist! Hoppas din kväll blir bra
    //Carina

    SvaraRadera
  2. Vädret är kanon så jag njuter! Lilla fina Lova så färggrann hon blev i nya jackan. Å den där filmen snackar alla om, jag skulle gärna vilja se den/ Kajsa

    SvaraRadera
  3. Ni hade mycket varmare hos er igår än vad vi hade. Men, solen sken och barnen var glada. Idag är det kallare ute, mer vårigt.
    Jag önskar dig en superhärlig kväll med dina vänner! Du får gärna skriva sen hur filmen var.
    Kram till en fin Jennie!

    SvaraRadera