torsdag 17 maj 2012

En lugn dag inomhus med regnet som stod som spön i backen utomhus

När regnet öser ner utanför dörren och vid ett tillfället till och med övergick i hagel och iskalla vindar, då kändes det inte så lockande att gå ut. Istället hade vi en innesittardag med tecknat på teve, pyssel på bordet och gott att äta. Jag hittade en kartong med gipsfigurer och målafärg, så den öppnade vi. Lova satt som ett ljus och målade i en timme, både på gipsfigurerna, på bordet och på sig själv. Under tiden jag hängde tvätt hade hon lyckats måla hela sin vänstra arm mörkblå. Hur hinner hon, ungen? Hon är så företagssam att hälften kunde vara nog. Till middag blev det pommes, köttfärsbiffar och grönpepparsås. Rätt som det var sa Lova

- Jag äter bönorna också!

 Eh, jaha...då visade det sig att hon åt grönpepparkornen i såsen.

- Å det var starkt!

Ja, men det tro sjutton att det var starkt. Jisses amalia!


6 kommentarer:

  1. Vilka fina figurer! Jag slår vad om att Lova var väldigt vacker på armen. :)
    Grönpepparkornen sätter säkert fart på lilla magen idag.

    SvaraRadera
  2. Haha det var riktigt kul skrivit:) kan se Lova framför mig när hon äter och grimaserar
    // Carina

    SvaraRadera
  3. Åh gud, gipsfigurer! Det var hundra år sedan sist, vad sugen Jag blev på att måla nu! :D Haha.
    Kram Kram

    SvaraRadera
  4. Sandra, visst var det fint på armen, dock lite jobbigare att få bort det;)

    Carina, ja det såg ganska kul ut;)

    Jannika, ja... Fast roligare och måla canvastavla då;) Tror jag ska köpa hem lite mer färg och pyssel så kan vi ta en pysseldag:)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Gipsfigurer! Det höll jag på med jämt när jag var liten. Måste köpa på mig lite gips och figurer och se om Gibson gillar det lika mycket som jag gjorde!

    SvaraRadera
  6. Ja det är värt att prova, min lilla höna satt som sagt still i en timme och målade! Bra lugnande terapi;) och för mig en chans att hinna göra lite hushållssysslor:)

    SvaraRadera