onsdag 9 maj 2012

Här måste hända saker i bloggen - jag kör ett hemma-hos-reportage

Att jag är ett stort fan av svartvit inredning tror jag att många av er som läser har hajat! Även mina systrar drar åt det hållet när det gäller att inreda hem. I kväll när mer tid finns tänkte jag göra ett "hemma hos reportage" från min syster Johannas hem. Jag har fotat detaljer som gör hemmet unikt och personligt. Alla de saker som jag visar bilder på skulle lätt kunna hamna i mitt hem också ( vissa finns redan) men Johannas hem är något jag velat visa länge. Det är speciellt eftersom hon inrett två barnrum också. Tyvärr fick jag väl inte riktigt alla de bilder jag hade önskat men Lite inspiration från Agnes rum har jag. Inredning är kul, det är ett intresse som ibland intresserar mig mycket och ibland ligger i träda. Tänk så mycket man kan göra i dag när det gäller att heminreda. Jag utmanar er alla att göra ett "hemma hos reportage" hos er själva eller hos någon vars stil ni verkligen gillar!

5 kommentarer:

  1. Hahahaa, du vill inte se ett "hemma hos" från oss. Här är så mycket saker att du måste gå och rensa lite sen. :)
    Jag har faktiskt tänkt göra just ett sånt inlägg men bilderna blev inte bra den gången och sen blev det inte mer.
    Ska bli kul att se bilder sen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag väntar med spänning på bilderna. Din blogg är inte trist verkligen inte! Jag är djupt imponerad av din förmåga att bara spotta fram text som en textmaskin;) Verkar som du aldrig gjort annat. Hur går det med din bok nu?
    // Carina

    SvaraRadera
  3. Sandra, hahaha....så du tror verkligen jag skulle komma hem till er och rensa;) Nej du, jag har nog med mitt eget, haha:) Tycker du ska försöka dig på att göra ett sådant inlägg igen...tycker du har massor att framhäva från ditt hem. Trädgården - den genuina skånska, det underbara vitslammade huset med...vad är det blå karmar och fönster? Verkar så himla mysigt där ni bor, öppna ängar och närheten till naturen. Rena paradiset ju!

    Carina, nu är bilderna på plats!!! Japp, jag producerar text som bara den...jag älskar det:)

    Kram på er

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Vad roligt att du gör detta reportage! Roligt att se hur din syster har det.
    Jo jag vet att du gillar svart vitt :-) Det är stilrent!
    Jag älskar dock färg som du vet och blandar gärna upp det vita med lite pasteller... Fast svart/vitt rutigt golv har vi, dvs plattor på golvet, varannan svart och varannan vit, det är snyggt! :-) Barnens rum är vita med inredning mest i rosa/rött/pastell,
    Måste visa mitt hem med ngn dag...Och jag vill ju se ditt Jennie!!!
    kram till dig!!

    SvaraRadera
  5. Caroline, jag bara älskar det golvet ni har i ert kök! Johanna har det i sitt kök också:) Så kul om du nappar på iden att göra ett hemma- hos-reportage:) Jag ska göra ett hemifrån också men började med Johannas då jag fotade massor hos henne häromdagen och nu hade allt klart i en mapp på datorn! Lovas rum har jag ju visat i ett stort reportage för något halvår sedan. Det missade nog du!! Å jag älskar också pastell tillsammans med vitt, känns fräscht rent och snyggt!! Mitt sovrum är ett projekt nu, jag vet ej hur jag ska ha det! Det är vitt med en svart fondvägg. Golvet vit ful plastmatta à la hyreslägenhet:( Hmm får fundera... kram

    SvaraRadera