tisdag 29 maj 2012

Jag är inte sämre än att jag firar mig själv!

Eftersom morsdagspresenten uteblev firade jag mitt eget år som mamma med att plocka in två stora buketter doftande syrener från trädgården. Den ena hamnade på köksbordet och den andra på tevebänken. Jag gillar den svagt gredelina färgen. Sedan övergick firandet i någon slags egoboost då jag packade upp det ena efter det andra nya plagget. Till Lova blev det ett linne och en jumpsuit, samt två koftor i svagt rosa och svagt stålgrått. Fina tunna sommarkoftor som passar över de flesta klänningar i sommar! Till mig blev det linnen i citrongult, jadegrönt och vitt. Fräscha somriga linnen med "brottarrygg". En vit kofta, två svarta knickersbyxor, två klänningar i puderrosa och khaki med lite snören och blingbling, blev det också! Jag toppade det hela med en vit bh från ett lite dyrare märke med toppkvalitet. Bilder får komma senare då klockan snart är dags för sängen... Hur nu en klocka kan vara dags för sängen, rent språkligt! Hm, ja den språkmissen bjuder jag på ikväll eftersom jag så frikostigt gör det annars också.

6 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    men ÅHHHH vad underbart med massa shopping! Förstår att du blev alldeles uppspelt där på kvällskvisten :-) Är det nätshopping eller hinner du springa i affärer?
    Jag hinner inte.. Att ta med mig Ebbe är meningslöst då han inte gillar att ligga i vagnen som vaken... Blir så jobbigt att bära o då kan man inte prova kläder ändå... Så det blir inget shoppande här... trist!
    Och jag undrar hur många ungar som krävs för att man ska få en morsdagprsent, tre räcker tydligen inte! ;-)
    Ska bli roligt att se foton på det du shoppat!
    KRAMAR!

    SvaraRadera
  2. Hela vår trädgård har badat i dofter av syrén. Vi har en lång häck och en stor buske på motsatta sidan som är fullproppade av gredelina blommor. Snart är de överblommade och jag sörjer nästan i förtid att det vackra och berusande ska försvinna. :)

    Vad roligt med så mycket shopping! Jag har redan fantiserat fram hur allt ser ut, så det ska bli riktigt intressant att se bilder sen.

    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  3. Klart man ska fira sig själv om man kan. Jag har två stora tonåringar tjejer så det blev både blommor och chockad:)
    // Carina

    SvaraRadera
  4. Caroline, nätshopping is the shit, jag handlar mkt över nätet men visst händer det att jag shoppar i stan också. Jag shoppar gärna i Göteborg när jag kommer dit, jag har ju mina favoritbutiler där:) Barnkläder är lättast att handla via nätet!!!

    Sandra, visst är det tråkigt att de blommar så kort tid:( Jag märkte att de hade säckat bara på en vecka i blomning här:(

    Carina, ååå va fina tjejer du har:)

    Kram på er

    SvaraRadera
  5. Åh, jag vill se bild på allt fint du shoppat! :)
    Kram!

    SvaraRadera