onsdag 23 maj 2012

Promenad i kvällningen och en mamma som imponerar

 Kvällspromenad!
Lova åker i vagnen och på vår varma svettiga promenad plockar hon en blomma som matchar perfekt med hennes ursöta foppatofflor. Fotot blev coolt tycker jag!

Dessa underbara gröna bilderna är omgivningarna kring mina föräldrars villaområde, det är svårt att med ord beskriva hur vackert där är på sommaren...men bilderna ger er ett hum i alla fall.


Det har blivit mycket av denna varan i dag, Loka citron! Det måste ha varit årets varmaste dag? Hur som helst så har jag varit årets varmaste mamma;)

Mamma imponerade stort när hon gick och köpte sig ett par låga vita sommarfräscha converse...hon har smak, mammsen!
Den slitna Esprit plånboken och ett par H&M solbrillor har varit mina följeslagare i dag....och faktum är att plånboken tunnats ut en del i dag. Förklaring kommer senare;)

7 kommentarer:

  1. Har ni blommande Lupiner redan? Nu är det definitivt sommar.
    Verkligen fin miljö där dina föräldrar bor, lite trollskt.
    Jaha, du har shoppat du... ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj jag har inte sett blommande lupiner här än och det är ännu mer söderut Staffanstorp! Jag gillar dina bilder så väldans mycket. Mitt råd är att du skickar dom till nån tävling. Du har mycket talang. Det ska bli spännande att se vad du handlat som gjort plånboken tunn;)
    // Carina

    SvaraRadera
  3. Underbart fina sommarbilder som man blir glad av/ Kajsa

    SvaraRadera
  4. Naturen där dina föräldrar bor är underbar, Jag har tagit tusentals foton där ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Sandra och Carina...kläder är det som det handlar om...det är det som gjort plånboken tom:) Tack för att ni lovordar mina bilder, men jag tar mest på skoj...jag har inga höga tankar om mitt fotograferande...jag bara älsar att leta coola tillällen och klicka av, utan någon eftertanke. Jannika, där skulle vi kunna ta några bilder på Lova framöver...det är massor med fina stenar att sitta på intill ån:) Kram på er

    SvaraRadera
  6. Ljuvliga sommarbilder!
    Din mamma har as-bra smak! :-)
    Jag älskar Lupiner med, påminner mig SÅ om barndomen, vi ade hundratals på ängen utanför torpet, pappa sa att de var "ogräs" och jag kunde inte förstå hur man kunde tycka en sådan vacker blomma vara ogräs!
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  7. Tack!! Lupiner är en av de vackraste blommorna jag vet. Mina föräldrar har en äng vid sidan av sin trädgård och den vetter ner mot en större gata. Där växte förr mycket lupiner i gropen vid gatan och en bit upp på ängen...i alla färger, vita, rosa och lila! Jättefina!
    Kram

    SvaraRadera