torsdag 14 juni 2012

Den 14 juni 2006


I dag för 6 år sedan! Jag (i ljus klänning) och studiekollegan och kompisen Cilla står på trappan till Theleborgs slott i Växjö i väntan på att äta en god femrätters och ta emot våra examensbevis. Två nybakade utredare! Förutom att käka god mat och dricka välkomstdrink fick vi lyssna på livemusik och dansa hela natten lång i våra långa balklänningar. Det spexades och det skämtades om kursare och professorer. Ingen gick fri. Detta var en dag som för evigt är präntad i minnesbanken, dagen då vi fick ett bevis på fyra års blod, svett och tårar vid Växjö Universitet. Dessutom fick vi en chans att krama varandra "hejdå och lycka till" för efter denna natten var det som om en bomb slagit ned. Mina kursare försvann en efter en från stan. Jag flyttade till Göteborg!

Det är sex år sedan! Precis på dagen! Och i dag delar jag med mig av denna oförglömliga dagen och natten med er.

Ursäkta den urusla bildkvalitén, fotona är tagna med min iphone direkt från albumet, då jag inte har sparat originalen i datorn....jag har ju bytt dator ett x antal gånger sedan dess och bilderna har väl försvunnit när något kraschat, tyvärr.

11 kommentarer:

  1. Vad fin du är på bilderna, Jennie! Härlig färg på klänningen. Tänk vad fort tiden går. I år är det 18 år sen jag tog studenten! :O
    Och du, hellre avfotade pappersfoton än inga alls. :)

    Det är helt okej att äta ostbågar efter magsjuka. Kroppen behöver det feta och salta. Inte för mycket bara.

    Kram och fortsätt njuta av egentiden!

    SvaraRadera
  2. Vackra vackra du, vilken klänning alltså! Prinsessa för en dag:) Hur firar du att det är sex år sedan med bubbel och snittar eller ha ha:) Kramkram

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Vad vacker du är på fotona! Och jag kan tänka mig att du minns dagen med glädje och lättnad. Dagen då jag redovisade mitt ex-jobb på Chalmers är ju dagen då jag blev klar, efter 5.5 år i rad på CTH, HUVALIGEN vad skönt det var!
    kramar!

    SvaraRadera
  4. Men oj vilken vacker balklänning och du är verkligen jätte fin. Såna dagar ska aldrig glömmas bort utan firas. Jag har aldrig läst på universitet men det ångrar jag i dag.
    // Carina

    SvaraRadera
  5. WOW WOW!!!! Så vacker du är och klänningen, den skulle jag kunna gifta mig i för så vacker är den. Något sånt här roligt gjordes aldrig för oss när vi slutade:(/ Kajsa

    SvaraRadera
  6. Du var så fin Jennie! <3

    Kan inte låta bli att asgarva åt din lilla anonyma läsare som kom med den mest uppiggande kommentaren av alla, "Fira på du!", det måste vara tråkigt att vara så förbannat bitter! Haha!

    Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Haha säger desamma Jannika.... Folk har ju inget eget liv så dom måste lägga sig i andras. Det är säkert samma människa/människor som alltid har håller på, sorgligt! Inte lätt att ha ett så trist liv så man måste lägga över det på någon annan...

    SvaraRadera
  8. Jag och Jimmy går fortfarande och asgarvar här hemma åt "Fira på du!" här hemma. Borstar Jag hundarna kommer Jimmy förbi och fräser "BORSTA PÅ DU!" medans när han står och grillar kommer Jag med en lagom uppiggande kommentar som "GRILLA PÅ DU!", haha! :D

    SvaraRadera
  9. Vilka fina bilder. Underbar klänning färgen klär dig perfekt:) Vad har ni hittat på i helgen och hur mår Lova nu? Stor kram Hanna

    SvaraRadera