söndag 17 juni 2012

Ute faller ett stilla sommarregn!

Klockan är natt, jag kröp precis ner i de vita krispiga lakanen. Vita för att jag älskar renheten och krispiga för att de faktiskt är nytvättade. Fönstret till sovrummet står på vid gavel och regnet smattrar mot rutan. Det var faktiskt ganska varmt ikväll och eftersom mitt sovrum ligger i söderläge så har jag vädrat i en timme innan det ens är lönt att försöka sova! MiniMe sover hos sin morfar och mormor i natt! Det innebär hela sängen för mig själv och det händer inte ofta! Det är tomt utan hennes stilla snusande och saknaden av sparkar kommer bli påtaglig i natt. Det händer nämligen ganska ofta att jag får mig en fot i sidan. Men på det hela taget är det ganska najs att vara barnfri och det behöver man som singelmamma! MiniMe har förmodligen burrat till sin blonda page i kudden vid det här laget. Själv ska jag släppa ner mitt mörka svall på kudden här och försöka sova. I morgon ska det bli putsa fönster för hela slanten. Höga skjutbara glaskomplex och fönster, insida och utsida!

3 kommentarer:

  1. Härligt att vara barnledig! Det behöver alla emellanåt :)

    Ja det är ok med oss. Förkylningar som inte ger sig dock. William har varit lite krasslig i helgen med feber men nu är han pigg...redan kl 4 var han det faktiskt....
    Jag går på semester på onsdag och på måndag i nästkommande vecka åker jag och Wllliam till Finland.
    Har ni planer för sommaren?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    jag reflekterade själv över det skira sommarregnet igår! Det är något visst med det!
    Härligt med barnfrihet, så där ibland i alla fall. Det har vi med haft! 2/3! Den tredje hängde vid bröstet mest hela natten, men jag är glad ändå!
    kramar!

    SvaraRadera
  3. Man behöver så väl vara utan barn ibland! Jag har precis kommit hem efter en avancerad operation på Shalgrenska i Göteborg och mår pyton så därför har jag inte läst så aktivt i din blogg. Trodde nog jag skulle ha massor att läsa nu när jag kikade in men även du verkar ha annat för dig i livet. Ha det fint och ta hand om både dig och lilla tjejen
    // Carina

    SvaraRadera