lördag 9 juni 2012

Det bidde ingen blåbärspaj!

Jaha, där drog min lilla i väg på kalas och jag fick egentid! Trevligt! Vad gör jag nu då? Det är lördag och helgen är ett faktum. Jag lovade Lova en paj med blåbär och vaniljsås då hon hittade bär i frysen och utbrast - jag vill ha blåbär mamma! Detta var innan lunch så jag tog upp dem så att de skulle tina och lovade paj till sena eftermiddagen. Nu får hon garanterat tårta och andra läckerheter så någon mer paj blir det inte för henne i dag. Någon måtta får det vara på sockerintaget. Ska jag baka ändå eller tar jag min värdefulla egentid till något annat, det är frågan det! Ses sen!

4 kommentarer:

  1. Vad fint du har gjort i bloggen, Jennie. Jag gillar den lugna gråa färgen och prickarna som lyfter det hela utan att störa.
    Jag har börjat förändra i mitt liv och kommer inte att blogga lika mycket som tidigare. Inte heller blir det lika mycket kommenterande i andras bloggar. Jag fortsätter att läsa de som känns mer intressanta (du är en av dem) men kommentarerna kan utebli. :) Bara så du vet.
    Hoppas att du gjorde något riktigt givande på din egentid.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh härlig ny lo i bloggen!!! Känns som Jennie, verkligen!
    Har du gjort din header på iPhonen? Använder du med Diptic till foto-collage?
    Jag brukar med fundera över hur jag spenderar mina sk lediga minuter när Ebbe tex sover... Oftast blir det framför datorn, fast nu har det blivit tillverkades dopinbjudningar!
    Ha en fin lördagskväll!
    kram!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar verkligen din header, hur har du gjort den? Blev det mågen paj i dag? / Kajsa

    SvaraRadera
  4. Sandra, utifrån mitt ego-perspektiv tycker jag givetvis att det är jättesynd och tråkigt att du ska dra ner på skrivandet i din blogg...men jag förstår dig också! Jag har gillat din blogg skarpt från första stund och helt ärligt blir den bara bättre och bättre! Du skriver så himla bra att jag får gåshud ibland, haha;) Så kul att du i alla fall kommer läsa min blogg... Det räcker gott!! Lycka till med ditt "nya liv"

    Tack Caroline och Kajsa, kul att ni gillar nya layouten:)

    Caroline, jag har gjort just detta collaget för headern i Picasa på datorn! Mycket gör jag numera i Frametastic på Iphonen också!!! Jag använder mig egentligen inte av något annat:)

    Kajsa, japp visst blev det paj, men det blev ananaspaj istället;)

    Kram på er

    SvaraRadera