söndag 10 juni 2012

Är det bara jag som kommenterar?

Nu är jag arg på Instagram...eller ja inte på Instagram som sådant...utan på att människorna bakom profilerna där är så dåliga på att kommentera en bild. Som vanligt är det bara jag som kommenterar....hahah, nej...nu skojar jag...men faktum är att hur meningsfullt är det att få ett "gilla" på sin bild? Man vill ju för fasen ha en skriftlig respons. Ett "Hur fan ser du ut?" är bättre än ingenting alls. Ellerhur?

Jag ska sluta vara så jävla duktig, snäll och tillmötesgående och skriva kommentarer, från och med nu ska jag vara lika lat och tråkig som alla andra på det där forumet och bara trycka på gilla-knappen....jag har redan börjat så smått;)

Så det så!!!

9 kommentarer:

  1. Bra Jennie ;) hoppas allt är bra med er. Kram

    SvaraRadera
  2. BRA!!! Skit i det bara, det finns ingen anledning och ge andra det nöjet om de inte själva kan ta en minut av sitt liv och skriva ner en kråka! Kramkram

    SvaraRadera
  3. Nej det e ju inget kul att hålla på och förse alla med trevliga kommentarer om man aldrig får några tillbaks! Roligare kan man ha!
    // Carina

    SvaraRadera
  4. Ett eller två stackars ord skadar aldrig, sen om det är "Fint!" eller "Fy fan!" spelar ingen roll.
    Kram kram!

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Jag kollar Instagram vid så konstiga tillfällen, tex när jag ammar o bara har en hand över, när jag typ kör bil (nå ja om det är rödljus) och när jag liksom "är i farten". så jag har inte någon möjlighet att kommentera. Däremot kollar jag bara din blogg från datorn, så om jag inte hinner sätta igång hela datorn (har ingen bärbar) så blir det ju inget kollande, men varje gång jag läser ett inlägg kommenterar jag :-) Så gör jag i stort sett med alla bloggar jag läser, jag kommenterar alltid men läser väldigt få...
    Men jag håller helt med dig, trist nrä folk aldrig kommenterar, men att "gilla" är för mig helt ok, det är som att "jag hr set o jag gillar det du visar". Funkar lika bra för mig på instagram som "vad söt" tex... Fast det är nog roligare med "vad söt" än gilla!
    Hi hi... tänk för fem r sedan, du hade jag inte fattat ett jota av detta inlägget.... sociala medier alltså!
    Tack för kommentaren inne hos mig med! Det är så att jag har lagt in funktionen på min blogg att jag modererar alla kommentarer som är äldre än 3 dagar tror jag det är, för annars missar jag ju massor. Många kommenterar gamla inlägg och det går ju inte hålla reda på om man inte lägger in en moderator-funktion på dem. Tex de som handlar om Stellas sjukdom osc. För min del har jag insett att just detta sätt är väldigt smidigt o bra för mig.
    Gällande dopet... Jo nu är det ju tredje gången gillt! :-) Så jag ska försöka anstränga mig lite mer denna ggn än hur det blev med Stellas dop som var "minsta möjliga". Jag tror jag berättade för oss i FL-gruppen om den gästboken jag hade till Leia, dvs klippt ut figurer i fina färger som folk fick skriva hälsningar till. Vi hade ju 45 gäster så det var extra roligt! Kanske var det från mig du hörde det? ;-) Eftersom vi var helt slutkörde gällande Stellas dop (pga att hon var sjuk) så blev det ingen gästbok till henne, men Ebbe ska absolut få en!
    Ha en fin söndagskväll! och DÄR vaknade Ebbe... *suck*
    KRAM!

    SvaraRadera
  6. Har inte instagram men jag förstår dig. Om man anstränger sig själv för att "glädja" andra med en kommentar så är det ju roligt att få en och annan själv:) / Kajsa

    SvaraRadera
  7. Jag tror du har för höga krav på dig själv! Dom flesta människor tänker bara på sig själva och sina närmaste. Lägg inte för mycket energi på och glädja andra och det gäller också i antalet skrivna kommentarer;)
    Ta hand om dig STOR KRAM Hanna

    SvaraRadera
  8. Tänk om alla tänkt som du Hanna, den världen skulle inte jag vilja leva i :( Tycker det låter väldigt negativt
    // Carina

    SvaraRadera
  9. Den finns en liten poäng i det du säger Hanna, jag vill gärna glädja andra...men jag menar det jag säger...annars skulle jag aldrig skriva det! Jag mår bra själv och då är det lätt att glädja andra också!! Jag kommer fortsätta kommentera som en tok om något berör mig, dock bara i sällsynta fall på Instagram...typ gratulera på någons födelsedag och så!! Den som får en kommentar av mig på Instagram nu kan verkligen känna sig hedrad, haha;) Det här med sociala medier tar tid, men det är vänner det handlar om, jag läser ganska få bloggar!
    Dessutom har jag ju inte konto på FB som alla andra vilket innebär att jag kan lägga mer tid på bloggen:)
    Er andra får jag svara senare, hinner inte nu!

    Kram på er

    SvaraRadera