lördag 29 januari 2011

Ordning och reda

Det är lördagkväll och i dag skulle här varit tjejfest! Tyvärr blir det inte så utan vi siktar in oss på en annan helg. Istället tar jag det lugnt i soffan med min laptop i högsta beredskap. Slappar, kallas det visst! Lova vägrar somna och Per har törnat in på soffan! Tänk om det kunde vara tvärtom? Biltema hade någon slags utförsäljning i dag (vilket förmodligen tröttade ut honom) Per var där med Lova, en pappa-dotter-dag! Om jag har förstått det hela rätt äter de korv med bröd, glass och hoppar i bollhavet. Det är Lovas grej, Pers grej är själva shoppingen;) Hur som helst, denna pappa-dotter-dagen innebär egentid för mig och då passade jag på att städa och sova! Senare under eftermiddagen kom pappa hit och det hela slutade med ett besök på IKEA eftersom han behövde något att hänga ytterkläder i till nya hallen! Gaderoben kan ni se här nedan! Snäll som han är, min pappa, så bjöd han mig på fläskytterfilé med pommes och Lova fick en barnportion pasta med köttfärs. Eftersom jag också handlade möbler så var den vita stora bilen fylld till bredden av platta kartonger, och helt plötsligt kändes storleken på vår nya bil inte så dum ändå;)

Äntligen kan jag ta hem kartongerna med mina böcker från Pers verkstad där de har stått sedan sista flyttlasset från Göteborg. Mina böcker får komma hem. Nu blir det ordning och reda, det är mina ledord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar