söndag 30 januari 2011

Sambo med korvgubbens favoritkund!

Söndagskvällen är här och vi har våra respektive laptops i knät! Han kollar efter reservdelar till bilar och jag läser om läget i Egypten och såklart, bloggar! Den lilla busen som spenderat eftermiddagen/kvällen hos sin mormor och morfar var ganska trött när vi kom hem. Jag, mamma och Lova har promenerat, matat änderna i ån (vid mina föräldrars villa) och fikat. Tidigare i dag åkte vi till Kristianstad och handlade på först Biltema och sedan Maxi! Per är Biltemas mest trogna kund, misstänker jag, då han var "tjenis" med korvgubben i korvståndet. Jaha, sa korvgubben, du vill väl ha en dubbel mos med två grillade?
-Nja, sa jag då jag trodde han pratade med mig!
Per dök upp bakom mig och sa
- Japp, dubbel och ta mycket lingon på moset!
Eh, ok tänkte jag...och vem är jag då? Korv-med-dubbelmos-stamisens sambo?
- Något mer, sa korvgubben!
Jag mumlade till Per
- Ta en korv i bröd till Lova och en till mig! Cola att dricka!

Per beställde och vi satte oss i ett överfullt Biltema-fik! Lova fick syn på bollhavet och hennes korv kallnade! Min också! För vad är väl en korv i bröd när man kan hoppa i bollhavet?

6 kommentarer:

  1. ÅH jag älskar korv med bröd, och Mama också. Vi äter det här hemma som mellis eller kvällsmål lite då och då.. SPeciellt med grukmajonäs, är det bara så gott jU!

    Jag är en sucker för korv generellt. Korvgrytor, falukorv i ugn, korv stroganoff, korv och makaroner, strimlad falukorv på pizza.. korv är bäst!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag älskar också korv, korv stroganoff är supergott:) Falukorv i ugn är också smaskens! Gurkmajonäs? Det måste jag testa!! Lova har väl ärvt min förälskelse för korv för hon står vid skärbrädan och skriker Koooorrrv när jag skär upp bitar. Hon äter falukorv som den är;) Men korv på pizza har jag aldrig testat, haha, men nån gång ska ju vara den första!! Ett tag i mitt liv åt jag inte så mycket korv, var rädd för kalorierna och fettet;) Nu kan jag inte låta bli, tyvärr! Kraaaaam

    SvaraRadera
  3. Hahahah hell and back, va kul:)

    SvaraRadera
  4. Samma här med Mama. Korv är alltid ett säkert kort!!
    Vi kör strimlad kyckling-falukorv istället för skinka på pizzan;-)

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Kiqi, ok, för ni äter väl inte gris? Har för mig att du sagt det någon gång!!
    Kraaaam tjejer

    SvaraRadera